Atėjus padangų keitimo sezonui, vairuotojai, autoservisai ir padangų pardavėjai raginami tinkamai sutvarkyti naudojimui netinkamas padangas. Ekspertai sako, kad netinkamai tvarkomos senos padangos kelia pavojų aplinkai ir žmonių sveikatai.
Atėjus padangų keitimo sezonui, vairuotojai, autoservisai ir padangų pardavėjai raginami tinkamai sutvarkyti naudojimui netinkamas padangas. Ekspertai sako, kad netinkamai tvarkomos senos padangos kelia pavojų aplinkai ir žmonių sveikatai.
Nors rūko žibintų naudojimas aiškiai apibrėžtas Kelių eismo taisyklėse (KET), kad juos galima naudoti tik esant blogam matomumui arba kai nešviečia priekinis kairysis žibintas, tačiau nemažai Lietuvos vairuotojų juos naudoja ne pagal paskirtį – esant geram matomumui tiek dienos, tiek ir nakties metu. LRT.lt kalbinti ekspertai pabrėžia, kad netinkamas rūko žibintų naudojimas yra ne tik pavojingas, bet ir ekonomiškai nenaudingas.
Buvo planuojama, kad Lietuvos keliuose jau kitąmet eismą turėtų stebėti kelios dešimtys naujo tipo stacionarių greičio matuoklių. Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) rugsėjo pradžioje paskelbė konkursą šių prietaisų įrengimui valstybinės reikšmės krašto keliuose, tačiau spalį, prieš pat planuotą vokų su pasiūlymais atplėšimą, LAKD pranešė konkursą nutraukianti.
Mokymasis vairuoti – sudėtingas ir daug pastangų, susikaupimo, kantrybės reikalaujantis procesas. Pirmiausia reikia pradėti lankyti teorines pamokas, o tik tada prasideda praktinis vairavimo mokymasis su instruktoriumi. Dar vėliau laikomas valstybinis teorijos egzaminas ir galiausiai – praktikos egzaminas, kurį išlaikęs jaunuolis ar mergina gauna vairuotojo pažymėjimą.
Nuo lapkričio pirmosios visose Lietuvos degalinėse turėtume pamatyti naująjį kuro žymėjimą, kuris gali kiek sugluminti, nes dyzelinas bus žymimas raide „B“, kuri asocijuojasi su benzinu. Skubantys ar mažiau atidūs vairuotojai gali sumaišyti kuro pistoletus ir į baką prisipilti ne to, ko reikia. LRT.lt kalbinti ekspertai pataria, ką daryti tokiu atveju, kad klaidos pasekmės būtų kaip įmanoma mažesnės.
„Tesla“ teigia, kad „Model 3“ pavarų sistema yra sukurta taip, kad ir nuvažiavus milijoną mylių (1,61 mln. kilometrų) atrodo, kaip nauja. Norėdamas tą įrodyti, automobilių gamintojas paviešino įspūdingas „Model 3“ elektromobilio pavarų sistemos ir variklio nuotraukas. Elonas Muskas teigia, kad viskas „taip ir turi atrodyti nuvažiavus 1 milijoną mylių“.
„Regitra“ praneša, jog pastaruoju metu padaugėjo sukčių, siūlančių įgyti teisę vairuoti nelegaliais būdais. Vien praėjusią savaitę Kaune užfiksuoti net du atvejai, kuomet į „Regitrą“ atvykę asmenys prisipažino, jog nepažįstamam asmeniui susimokėjo už neva tikrą vairuotojo pažymėjimą. „Regitra“ įspėja nepasikliauti sukčiais, nes jų pagrindinis tikslas – išvilioti pinigus.
Neseniai prasidėjęs Laisvės prospekto atkarpos nuo Architektų g. viaduko iki Oslo gatvės remontas iš vairuotojų sulaukia ne tik teigiamų, bet ir neigiamų atsiliepimų. Ne vienas vairuotojas įveikdamas šį remontuojamą gatvės ruožą turėjo sustoti ir keisti prakirstas padangas. Kas dėl to kaltas – patys vairuotojai, ar neatsižvelgdami į eismo dalyvių poreikius remonto darbus atliekantys kelininkai?
„General Motors“ ketino iki metų pabaigos padidinti „Chevy Bolt EV“ gamybos apimtis, tačiau sulaukė liūdnos žinios – pardavimai JAV mažėja. Automobilių gamintojas teigia, kad tai yra normalu, nes jie visą dėmesį sutelkė į kitas rinkas. Bet ar mažėjantys pardavimai vienoje didžiausių pasaulio rinkų išties yra normalu?
Lietuvos automobilių parkas yra labai senas ir negražus. Tai yra tiesa. Iš naujų automobilių išmetimo sistemos rūksta švaresni dūmai – tai irgi yra tiesa. Tačiau nemanykite, kad pirkdami vis naujesnį automobilį saugosite gamtą.
Nuo pirmadienio visos kelių tarnybos, prižiūrinčios magistralinius, krašto ir rajoninius kelius, dirba budėjimo režimu ir yra pasirengusios bet kurią akimirką siųsti kelių priežiūros techniką. Tuo pačiu metu darbus pradeda naujai įkurtas Kelių priežiūros valdymo centras (KPVC), kuris padės stebėti Lietuvos kelių būklę bei efektyviau koordinuoti jų priežiūros darbus.
Užsitęsusi bobų vasara ir iki trumpų rankovių spalį vis dar leidžiančios išsirengti dienos ne juokais trikdo vairuotojus: kaip nepaskubėti šiemet „perauti“ savo automobilį žieminėmis padangomis? Draudikai perspėja, kad atotrūkis tarp tam jau tinkamos temperatūros ankstyvą rytą ir šiltų dienų didina riziką, kad vairuotojai padangų keisti neskubės iki paskutinės sekundės, o jei staigiai atšals – tam bus visiškai nepasiruošę, rašom pranešime žiniasklaidai.
Spalio 17–28 dienomis keturiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose antrus metus iš eilės vyks saugaus eismo kampanija „Nustebink žiemą!“. Jos metu vairuotojai kviečiami atvykti į „Circle K“ degalines, kuriose bus nemokamai tikrinami automobilių akumuliatoriai, jų įkrovimas, žibintai, padangos ir kiti svarbūs ir saugų eismą žiemą užtikrinantys elementai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Dviaukščiai raudoni autobusai yra vienas iš Londono simbolių. Jie yra lengvai atpažįstami visame pasaulyje, prie jų fotografuojasi turistai, pagal juos kuriami suvenyrai. Tačiau iš tiesų jie turi ir nemažai privalumų, tai kodėl tada kiti pasaulio miestai nenaudoja dviaukščių autobusų savo viešojo transporto sistemose?
Kiekvienas vairuotojas puikiai žino, kaip svarbu keisti tepalus ir nepamiršti įprastos techninės priežiūros, norint kuo rečiau patirti su automobilio gedimais susijusių problemų. Jokia paslaptis, kad augant nuvažiuotų kilometrų skaičiui kemšasi oro filtrai, dėvisi stabdžių trinkelės ir tamposi trapeciniai diržai. Visgi tam tikriems automobilio gedimams lemtingos įtakos gali turėti konkretūs ydingi vairuotojo įpročiai arba aplaidumas.
Kaimyninėse šalyse siaučia vagys, kurie be didesnio vargo nuvaro beraktes užvedimo sistemas turinčius automobilius. Apsaugos sistemų specialistai neabejoja, kad anksčiau ar vėliau vagysčių bumas pasieks ir Lietuvą ir siūlo tam ruoštis. Visų pirma rekomenduojama peržiūrėti apsaugos sistemų lygius. Rekomendacijos jau pateiktos Lietuvos draudimo bendrovėms.
Vokietijos automobilių gamintojas „Opel“, kuris šiuo metu priklauso prancūzų „PAS Peugeot-Citroen“, paskelbė, kad iki 2020-ųjų pristatys aštuonis naujus arba atnaujintus modelius. Tačiau, kaip rašo „carscoops.com“, su trimis bus atsisveikinta.
Kaip rašo „autocar.co.uk“, iki šių metų pabaigos „Škoda“ turėtų pristatyti naują modelį, kuris pakeis dabar gaminamą „Rapid“. Gamintojo atstovų teigimu, būsimasis modelis demonstruos naują išvaizdos stilių ir iki šiol „Škoda“ automobiliuose nematytas technologijas.
Prieš šešerius metus pristatytas vidutinės klasės modelis „Rapid“ bus priverstas užleisti vietą visiškai naujam modeliui. „Škoda“ marketingo ir pardavimų vadovo Alano Favey (Alan Favey) teigimu, dabar gamoje turimas „Rapid“ nepateisina lūkesčių, todėl šiemet žadamam naujam modeliui labiau tiktų kitas vardas.
Policijos pareigūnai neseniai pasidalijo šiurpia statistika: per 8 mėnesius nustatė 5 tūkst. neblaivių vairuotojų, iš kurių 2 tūkst. buvo nustatytas vidutinis – didesnis nei 1,5 promilės – girtumas. Tokie vairuotojai užsitraukė baudžiamąją atsakomybę, tačiau, kaip DELFI sakė pareigūnai, akivaizdu, kad net ir griežtos bausmės daugelio neatgraso nuo vairavimo išgėrus. Visgi priemonių, kaip apriboti nevairuoti negalinčius „taurelės mėgėjus“, yra ir daugiau. Pavyzdžiui, 68 kodas vairuotojo pažymėjime.
Didžioji dalis Lietuvoje perkamų ir parduodamų automobilių – kelerių, kartais keliolikos, metų amžiaus. Ir nors techninės apžiūros įmonėse dirbantys kontrolieriai juokauja, kad daugelio šiuolaikinių vairuotojų žinios apie jų automobilius apsiriboja degalų rūšimi ir kėbulo spalva, pasirodo, vien automobilio gamybos metai gali išduoti, dėl kokių trūkumų sėkmingai įveikti techninės apžiūros pirmuoju bandymu nepavyks.
Didžioji dalis Lietuvoje perkamų ir parduodamų automobilių – kelerių, kartais keliolikos, metų amžiaus. Ir nors techninės apžiūros įmonėse dirbantys kontrolieriai juokauja, kad daugelio šiuolaikinių vairuotojų žinios apie jų automobilius apsiriboja degalų rūšimi ir kėbulo spalva, pasirodo, vien automobilio gamybos metai gali išduoti, dėl kokių trūkumų sėkmingai įveikti techninės apžiūros pirmuoju bandymu nepavyks.
2020-aisiais pasirodys pirmasis „Mazda“ automobilis ir pirmasis pasaulyje vadinamasis „range-extender“ (padidinto atstumo) elektromobilis su rotoriniu varikliu, naudojamu papildomam įkrovimui. Šios transporto priemonės taps naujai paskelbto koncerno plano „Susitainable Zoom-Zoom 2030“ dalimi, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Ford“ ketina į rinką paleisti visiškai naują elektromobilį, kuris, sprendžiant iš kol kas fragmentiškų iliustracijų, turės „Mustang“ primenančių dizaino elementų, tačiau bus ne sportinė kupė, o miesto visureigis (SUV). Kol kas vardo neturintis automobilis taps pirmuoju „Ford“ įkurto elektromobilių kūrimo padalinio „Edison“ kūdikiu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Tikimasi, kad „VW Neo“ bus trijų skirtingų konfigūracijų. Viskas remsis į baterijų kompleksų dydį ir pradinė kaina sieks apie 25 500 eurų.
Praėjusiais metais „VW“ teigė, kad, priklausomai nuo baterijų kompleksų konfigūracijos, naujasis elektromobilis galės vienu įkrovimu nuvažiuoti nuo 400 iki 600 kilometrų. Dabar „E-Mobility“ produktų linijos vadovas Christian‘as Senger‘is, duodamas interviu „Auto Express“, patikslino šią informaciją.
Tam, kad pasiektų 2020-aisias Europoje įsigaliojančius griežčiausius per visą istoriją emisijų standartus, per ateinančius 18 mėnesių automobilių gamintojai pristatys daug naujų elektromobilių modelių. Kaip rašo „europe.autonews.com“, jau dabar įžvelgiama viena didelė problema – elektromobiliams reikalingi akumuliatoriai gaminami Azijoje.
Šiuo metu daugiausia elektromobiliams skirtų akumuliatorių pagamina tokios kompanijos kaip Pietų Korėjoje įsikūrusios LG, „Samsung“ ir Japonijos „Panasonic“. Šių kompanijų pagamintos ličio jonų akumuliatorių celės siunčiamos į Europą, kur galiausiai pagaminami į elektromobilius montuojami akumuliatoriai.
Dažna situacija, kai rečiau matomi ženklai, kelio ženklinimas, sutrikdo vairuotojus. Pavyzdžiui, daug kas žino, ką reiškia nubrėžta geltona linija – ten, kur ši yra, stovėti negalima. Tačiau ką reiškia geltona linija, nubrėžta viduryje stovėjimo aikštelės? Su tokiu klausimu susidūręs Marius Pareščius, verslininkas ir kibernetinio saugumo ekspertas, pasidalino įdomaus kelio ženklinimo stovėjimo aikštelėje nuotrauka ir suabejojo, ar toks yra apskritai galimas.
Automobilių avarijos Lietuvos keliuose įvyksta kasdien. Vienose nukenčia tik automobiliai, kitose, deja, ir žmonės. LRT.lt kalbinti specialistai džiaugiasi, kad vairuotojų, kurie pamatę eismo įvykį sustoja padėti, vis daugiau. Tačiau apgailestauja, kad ne visi žino, kaip teisingai suteikti pirmąją pagalbą ar teisingai elgtis eismo įvykio vietoje, kad jų noras padėti būtų tikrai naudingas, o ne žalingas.
Socialiniuose tinkluose ėmė sklisti perspėjimas vairuotojams, kad šie prieš palikdami automobilį nakčiai, patikrintų, ar į tarpą tarp jo durelių rankenos ir užrakto, neįkišta moneta. Esą tai naujas vagių naudojamas metodas, užtikrinantis, kad kažkurios durys rakinant automobilį centriniu užraktu liks atrakintos.
Daugiau nei 40 metų gaminama BMW 3 serija sulaukė dar vienos atžalos. Paryžiuje vykstančioje tarptautinėje automobilių parodoje debiutavo septintosios kartos 3 serijos BMW.
G20 kėbulo kodu pristatomas BMW 3 pakeis nuo 2011-ųjų gamintą pirmtaką F30. Nors neseniai Vokietijos gamintojo modelių gama prasiplėtė ir joje atsirado 4 serija, klasikinis sedanas vis dar laikomas svarbiausiu ir geriausiai atspindinčiu bavarų koncerno filosofiją.
Skelbiama, kad per visą gamybos laikotarpį pasaulio rinkose buvo parduota daugiau nei 15 mln. tokių automobilių.
Amžinas klausimas: ar dydis svarbu? Ypač kalbant apie automobilio ratų dydį. Taip, svarbu, ir ne tik dėl grožio.
Skirtingi ratlankiai – skirtingas įsibėgėjimas
Ratlankių pasirinkimas turi didelės įtakos automobilio savybėms. Gamintojai prie techninių naujų modelių duomenų neretai rašo vienus įsibėgėjimo bei degalų sąnaudų duomenis, naudojant mažesnius ratlankius, ir kitus – naudojant didesnius.
Nuorodų sąrašas
Powered by BaltiCode