Sprogimas

Klausimas migrantų akivaizdoje: ar visų asmenų orumas vienodas?

Per kelerius pastaruosius metus paplito kolektyvinė baimė „svetimšalio“ ir „vargšo“, vienu žodžiu  - „migranto“, atžvilgiu, kuri, pirmiausia, išreiškia lengvai suprantamą ir gal net pateisinamą psichologinę reakciją, tačiau jokiu būdu neturi būti kurstoma, - rašo Gualtiero Bassetti, italų kardinolas, Perudžos arkivyskupas, „l’Osservatore Romano“ puslapiuose.

Pasak jo, ši baimė turi būti kanalizuota ir išaiškinta tradicinėse socialinio tarpininkavimo vietose – šeimose, mokyklose, asociacijose, bažnytinėse struktūrose, politinėse programose. Kitaip ji gimdys ar rems tokius kontraversiškus reiškinius, kaip ksenofobiškas populizmas ar troškimas statyti mūrus tarp tautų.

Šie reiškiniai, nors atranda šiek tiek simpatijų ir katalikiškoje viešojoje nuomonėje, yra tiesioginis Bažnyčios mokymo apie asmens orumą paneigimas ir krikščioniško humanizmo antitezė, pabrėžia kardinolas Bassetti. Krikščioniškas humanizmas tvirtina, kad žmogiškas orumas išlieka nepriklausomai nuo sąlygų ir aplinkybių. Vargšų, pabėgėlių ir migrantų orumas nėra mažesnis nei kitų. Šita nuostata atsispindi daugybėje Bažnyčios ir iškilių jos narių iniciatyvų bei darbų; ji aiškiai suformuluota ir pakartota XX amžiaus popiežių mokyme, Vatikano II Susirinkime, pastaraisiais metais popiežiaus Pranciškaus pasisakymuose.

Daug metų veikė Popiežiškoji migrantų ir keliaujančiųjų taryba, kuri nuo sausio 1 dienos tapo dalimi naujos institucijos, skirtos „integraliam asmens vystymuisi“. Tai nėra, visų pirma, valdžios, bet sielovados atnaujinimas ir reorganizavimas. Reikšminga, kad šios naujosios institucijos sekcijai, kuri rūpinasi migrantais ir pabėgėliais, kurį laiką vadovaus pats popiežius Pranciškus, kuriam migracijos reiškinys yra viena iš svarbiausių dabartinio pasaulio savybių ir iššūkių.

Priešais skurdo skandalą, kurį migrantai ir pabėgėliai parodo pasauliui pačiu brutaliausiu ir šokiruojančiu būdu, kiekvienas asmuo turi dvigubą pasirinkimą kokiu keliu eiti: humaniškuoju ir krikščioniškuoju arba antihumaniškuoju, kuris skirsto žmones į kategoriją „A“ ir kategoriją „B“, į turinčius teises ir neturinčius, į laisvus ir pavergtus, į asmenis ir daiktus, rašo kardinolas Bassetti užbaigdamas savo pastabas.

Vatikano radijas

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode