Parama dėkojame




Sprogimas

BPC užlaikys piktavališkus skambučius

Bendrasis pagalbos centras (BPC) planuoja įdiegti sistemą, kuri leis užlaikyti piktavališkus, dirbti trukdančius skambučius.

Kaip ketvirtadienį pranešė BPC, klasifikavus skambutį, kaip trukdantį dirbti ir užregistravus telefono numerį atitinkamoje BPC duomenų bazėje, pasikartojantys skambučiai iš to telefono numerio bus užlaikomi iki 140 sekundžių ir tik vėliau perkeliami į bendrą skambinančiųjų eilę.

Automatinio skambučio užlaikymo metu skambinantis asmuo girdės pranešimą apie gresiančią baudą už piktybinius ir dirbti trukdančius skambučius.

Tokių priemonių BPC praneša besiimantis, nes didelė dalis centro sulaukiamų skambučių būna ne skubios pagalbos prašymai, o užklausos, kurios neatitinka centro teikiamų paslaugų: norima išsikviesti avarinę tarnybą dėl gedimų inžineriniuose tinkluose, sužinoti telefono numerį, PIN kodą.

Maždaug trečdalį iš daugiau kaip 3 mln. BPC per metus atsakomų skambučių sudaro piktavališki ir trukdantys dirbti skambučiai.

„Esant dideliam darbuotojų stygiui toks didelis BPC dirbti trukdančių skambučių srautas neleidžia prisiskambinti žmonėms, kuriems iš tiesų reikia skubios pagalbos. Kita vertus, dėl tokio pobūdžio skambučių BPC operatoriai patiria papildomą psichologinį krūvį, o tai vėliau atsiliepia bendraujant su pagalbos prašančiais asmenimis“, – sakė BPC viršininkas Audrius Čiuplys.

Automatinis užlaikymas bus taikomas ir visiems be išimties skambučiams be SIM kortelės. BPC duomenimis, tik 1,37 proc. skambučių iš įrenginių be SIM kortelių buvo skirti pranešti apie pagalbos poreikį.

Dėl panašių priežasčių kai kurios Europos Sąjungos valstybės – Vokietija, Bulgarija, Prancūzija, Slovėnija ir Jungtinė Karalystė – iš viso nepriima skambučių iš įrenginių, neturinčių kortelių. Lietuvoje, siekiant, kad skubios pagalbos telefono numeris 112 būtų naudojamas tinkamai, tokie skambučiai bus 15 sekundžių automatiškai užlaikomi filtre.

Ilgiausiai bus užlaikomi skambučiai iš piktavalių skambintojų, kurie nepraneša apie jokį realios pagalbos poreikį, o šaukia, vartoja necenzūrinius žodžius ir įžeidinėja BPC darbuotojus.

Ilgesnė užlaikymo trukmė numatyta ir tiems asmenims, kurie nuolat skambina dėl klausimų, nesusijusių su BPC teikiamomis paslaugomis. Kiek trumpiau bus užlaikomi išdykaujančių vaikų, akivaizdžiai melagingi ir tokie skambučiai, kai paskambinęs asmuo tyli.

BPC, kaip ir anksčiau, kreipsis į policijos įstaigas dėl netinkamai pagalbos numerį 112 naudojančių asmenų patraukimo administracinėn atsakomybėn.

Vilnius, rugpjūčio 4 d. (BNS).

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode