Mokslo metai prasidėjo: kaip šiemet pagerinti moksleivių mokymosi rezultatus?

Kiekvienas vaikas, nepriklausomai nuo to, kaip jam mokykloje sekasi šiandien, gali pagerinti savo pažymius – tuo įsitikinęs jaunas ir ambicingas fizikos korepetitorius bei socialinis verslininkas Eimantas Bekėža. Jis ne tik sukūrė unikalią mokymosi sistemą, bet ir ketina sugriauti mitą, kad papildomas individualizuotas mokymas turi būti brangus ir sunkiai prieinamas, sakoma pranešime žiniasklaidai.

„Mano nuomone, vaiko galimybes geriausiai gali atskleisti personalizuotas, asmeniškai jam pritaikytas mokymas. Šiuo metu kuriu platformą, kuri, tikiu, padės tokį personalizuotą mokymo modelį pritaikyti ir Lietuvos mokyklose“, – sakė organizacijos „Reach For Change“ rengiamo verslo inkubatoriaus dalyvis E. Bekėža, kuris savo sumanytą skaitmeninę mokymosi platformą „DigiKlasė“ tėvams ir mokytojams ketina pristatyti jau kitąmet.

Suvienodintas mokymas tinka ne visiems

Anot fizikos korepetitoriaus ir pradedančiojo socialinio verslininko E. Bekėžos, norint pagerinti mokinių mokymosi rezultatus svarbu suteikti mokiniams galimybes mokytis pagal individualiai jiems pritaikytą mokymosi lygį.

„Pats mokydamas vaikus fizikos pastebėjau, kad net ir nepažangiais laikomi moksleiviai, pritaikius jiems tinkamą mokymą, gali greitai pasivyti savo klasės draugus ir pakelti savo mokymosi vidurkį. Tačiau dabar situacija tokia, kad mokyklose silpnai besimokantys mokiniai ir toliau mokosi silpnai, nes jie turi daug spragų, kurių niekas nepadeda užpildyti. Tuo tarpu pažangūs mokiniai neišnaudoja visų savo galimybių – jie yra priversti mokytis bendru klasės lygiu, negaudami sunkesnių uždavinių ar sudėtingesnės mokymo medžiagos“, – teigė E. Bekėža.

Anot jo, vaikai ir iki šiol galėjo mokytis papildomai, tačiau tam reikalingas tėvų įsitraukimas bei didelės išlaidos privačioms mokykloms arba korepetitoriams.

„Korepetitorių paslaugų kainos už vieną akademinę valandą siekia 10-20 Eurų priklausomai nuo dėstomo laiko ir grupės dydžio. Tačiau tikrai ne visi tėvai turi galimybių leisti vaiką mokytis privačiai arba nuosekliai sekti jo tobulėjimą ir gaunamų žinių lygį. Informacijos ar papildomų uždavinių savarankiškam sprendimui lietuvių kalba rasti taip pat sunku, tad vaikui mokytis savo jėgomis – dažnai tiesiog nėra galimybių“, – mintimis dalijosi E. Bekėža.

Įkvėpė mokytojas

Pats E. Bekėža mokydamasis mokykloje taip pat išbandė pagal moksleivio žinias pritaikyto modelio naudą – jo buvęs fizikos mokytojas Aloyzas Lukavičius sutiko 9 klasės mokinį mokyti papildomai, dėstydamas būtent jam pritaikytą medžiagą ir parinkdamas jam tinkamiausius uždavinius.

„Sistemingas ir mano lygiui pritaikytas mokymas davė akivaizdžių rezultatų: tapau vienu geriausiu Lietuvos fizikų, daugkartinių olimpiadų, čempionatų ir konkursų nugalėtoju, pelniusiu laureato vardą ir garsinusiu Plungės kraštą. Neabejoju, kad kiekvienas vaikas, jei tik gautų mokymą, atitinkantį jo gebėjimus, galėtų mokytis daug geriau ir pilnai atskleistų savo talentus bei potencialą“, – sakė E. Bekėža.

Ši patirtis ir paskatino fiziką ieškoti naujų metodų, kaip padėti vaikams gauti mokymą, pritaikytą pagal jų žinias ir sugebėjimus.

Geriausias sprendimas – suasmenintas mokymas

Įkvėptas savo mokytojo, E. Bekėža nusprendė sukurti specialų įrankį – skaitmeninę mokymosi sistemą „DigiKlasė“, kuri taptų asmeniniu kokybišką ir individualizuotą medžiagą teikiančiu mokinio pagalbininku mokykloje ir namie.

Šios sistemos tikslas – suteikti visiems pasiekiamą, nemokamą ir kokybišką mokymą. Tokia platforma padėtų sutaupyti – pritaikius efektyvų mokymą, nebereiktų ieškoti privačių korepetitorių ar papildomų pamokų.

„Mano vizija yra tokia, kad kiekvienas mokinys mokykloje gautų jam individualiai pritaikytą mokymą. Įsivaizduokite pamoką, kurios metu, mokytojui išdėsčius temą, mokinys mygtuko paspaudimu gautų jo žinių lygiui pritaikytus uždavinius. Mokiniui ilgai ir nesėkmingai sprendžiant uždavinius, uždaviniai lengvėtų, o sprendžiant sėkmingai – sunkėtų. Tuo tarpu mokytojas savo paskyroje galėtų matyti, kiek ir kokio lygio uždavinių kiekvienas mokinys išsprendė, ir kuriam mokiniui reikia pagalbos”, – apie idėją pasakojo www.digiklase.lt įkūrėjas E. Bekėža.

Planuojama, kad prisijungus prie sistemos mokiniai galės mokytis ir papildomai – žiūrėti vaizdo pamokas, spręsti uždavinius, pasikartoti ankstesnes temas. Šiuo metu E. Bekėža jau kuria šios platformos turinį ir žada, kad devintos klasės moksleiviams ji bus prieinama jau 2020-aisiais, o 2025 metais planuojama turėti visų pagrindinių disciplinų turinį, visoms klasėms.

Be pagrindinių disciplinų, sistemoje galės atsirasti ir kiti šiuolaikiniai ugdymo modeliai, tokie kaip lyderystė, karjeros analizė, verslumo ugdymas, psichologija ir kiti.

Lrt.lt

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode