Reklama 2

Problema: nelogiškos taisyklės ar jų nežinojimas?

Naujas šviesoforas gyventojams sukėlė sumaištį ir chaosą

Įrengus M. Daukšos ir Žemaitijos gatvių sankryžoje naują šviesoforą su papildoma sekcija, kilo vairuotojų pasipiktinimo banga. Ne tik kad gerokai pailgėjo laukiančiųjų sankryžą pervažiuoti automobilių eilės, bet vairuotojai įsitikinę, jog nelogiškai suskirstytos eismo kryptys: važiuojantys tiesiai, nepaisydami Kelių eismo taisyklių, trukdo sukantiems į dešinę arba patys turi apsukti ratą.

 Kelia nepasitenkinimą

Gyventojų teigimu, pastačius naują šviesoforą piko metu kamščiuose jie užtrunka apie 20 minučių, ko seniau nebūdavo. Mažeikiškių nuomone, iki šiol tokio chaoso ir spūsties šioje sankryžoje dar niekas nebuvo matęs. Nuo neigiamų pasisakymų mirga visas internetas: „Padarė visišką nesąmonę“, „Renovacija Mažeikiuose užkniso juodai“, „Tiesiog briedas“, „Kažkam blogai su loginiu mąstymu“ ir kt. Viena mažeikiškė net pakeitė važiavimo įpročius: į senamiestį važiuoja aplinkinėmis gatvėmis. Kitas mažeikiškis neslėpė, kad vietoj šių šviesoforų valdžia galėjo įrengti šviesoforą Pavenčių–Sedos arba Gamyklos–Ventos gatvių sankryžoje, kur jie labiau reikalingi.

Gali bausti

„Būdas žemaičių“, pasidomėjęs esama situacija, išsiaiškino, kad daugelis mažeikiškių net nežino dar vieno svarbaus dalyko, dėl ko gali pareigūnų būti nubausti. Mat šioje sankryžoje atsiradę kamščiai – ne vienintelė problema. Kelių eismo taisyklių 164 punkte nurodyta, kad sankryžoje, kurioje eismas reguliuojamas šviesoforu su papildoma sekcija, vairuotojas, važiuojantis eismo juosta, iš kurios sukama, turi važiuoti toliau įjungtos rodyklės nurodyta kryptimi, jeigu sustojęs jis sutrukdytų kitų ta pačia eismo juosta važiuojančių paskui jį transporto priemonių eismui. Išeina taip, kad vairuotojas, norėdamas važiuoti tiesiai (žalias šviesoforo signalas dega trumpiau nei rodyklė į dešinę), to padaryti negali, nes privalo praleisti važiuojančius į dešinę, pats sukdamas į dešinę. Deja, Kelių eismo taisyklių minėtą punktą iš dešimties „Būdo žemaičių“ apklaustų žmonių žinojo tik vienas. Devyni vairuotojai (amžius ir lytis įvairūs) net nebuvo apie tai girdėję, o kai kurie buvo linkę ir lažintis, jog to taisyklės nereikalauja.

Kita vertus, priverstinis krypties keitimas kelia nepatogumų, pvz., kai kelionės tikslas – vos keli metrai už sankryžos, tenka iki jo važiuoti aplinkui.

Paklaustas apie situaciją Mažeikių rajono policijos komisariato Viešosios policijos skyriaus Kelių policijos poskyrio viršininkas Nerijus Gurauskas „Būdą žemaičių“ patikino problemą žinantis ir teigė bandysiąs su Savivaldybės atstovais ją spręsti. „Mano nuomone, nuo minimo šviesoforo reikėtų nuimti papildomą sekciją ir viskas susinormalizuotų, tik, aišku, reikia žiūrėti, kad neiškiltų kitokių nesklandumų. O šiuo metu yra taip, kaip yra, ir visiems eismo dalyviams reikia laikytis Kelių eismo taisyklių kaip ir numatyta 164 punkte, kitu atveju vairuotojai, pažeidę šį punktą, gali būti baudžiami bauda nuo 28 iki 86 eurų arba teisės vairuoti transporto priemonės atėmimu nuo 1 iki 6 mėnesių“, – informavo N. Gurauskas.

Įrengs papildomą juostą

Savivaldybės Vietinio ūkio skyriaus vedėjo Alfonso Žiulpos teigimu, M. Daukšos ir Žemaitijos gatvių sankryžoje įrengtas normalus „keturpusis“ šviesoforas, kuris pagal turimas galimybes reguliuoja eismą. Pasak vedėjo, kamščiai nesusidarytų, jei vairuotojai laikytųsi Kelių eismo taisyklių. „Šviesoforų reikalavimai sugriežtėję, jie neorganizuoja eismo tam, kad visi greitai pralėktų, o tam, kad būtų važiuojama saugiai. Sutinku, kad anksčiau per šią sankryžą buvo galima pravažiuoti greičiau, bet tikrai ne saugiau. Dabar saugumas užtikrintas 100 procentų. Situaciją pagerinti galima, tačiau reikia atlikti kapitalinį sankryžos pertvarkymą, ir manau, kad pavasarį tai padarysime – įrengsime papildomą eismo juostą. Dėl šio pertvarkymo turėtų susiaurėti eismo juostos, tai, aišku, nebus vaistas nuo visų ligų, nes, jei prie šviesoforo sustos dvi, trys sunkiasvorės mašinos, norinčios sukti į kairę, ir užstatys eismo juostą, tai praplatėjimo padaryti nebegalėsime. Kol kas, ką galėjome padaryti, padarėme. Perreguliavome šviesoforų laikus tam, kad važiuojant M. Daukšos gatve nuo turgaus, būtų galima kuo ilgiau važiuoti tiesiai ir sukti į dešinę, dabar trumpiau dega rodyklė į dešinę pusę. Situacija pagerėjo. Tačiau padaryti taip, kad žalias šviesoforo signalas ir žalia rodyklė visada degtų kartu, padaryti negalime, nes tuo metu, kai dega tik žalia rodyklė, leidžianti sukti į dešinę, paleidžiamas eismo srautas atvažiuojantiems nuo prekybos centro „Eifelis“, – „Būdui žemaičių“ aiškino A. Žiulpa.

Spręs kitas problemas

Vietinio ūkio skyriaus vedėjas užsiminė, kad bus sprendžiamas eismas ir kitose probleminėse sankryžose: „Pagal projektą „Gamyklos ir Naftininkų gatvių dalių viešųjų erdvių kompleksinis sutvarkymas“, Ventos–Gamyklos gatvių sankryžoje numatyta įrengti šviesoforą. Jau pasirašyta rangos sutartis. Projektas turi būti įgyvendintas iki kitų metų rugpjūčio mėnesio. Taip pat parengtas projektas dėl Pavenčių–Sedos gatvių sankryžos rekonstravimo į žiedinę sankryžą. Kadangi Sedos gatvės kelias priklauso VĮ Telšių regiono keliai, o Pavenčių gatvė – Mažeikių rajono savivaldybei, finansavimas bus iš dviejų šaltinių. Tikriausiai bus organizuojamas konkursas, kiek visa tai truks, sunku pasakyti.“

Dažniausios vairavimo klaidos

Specialistai pastebi, kad dažniausiai daromos eismo dalyvių klaidos sankryžose – posūkio signalai. Ne vienas vairuotojas susidūrė su situacija, kai kelių eismo juostų sankryžoje, kairėje eismo juostoje stovintys automobiliai posūkio signalą (į kairę) įjungia tik užsidegus žaliam šviesoforo signalui. Tokiu atveju, kai šia juosta leidžiama važuoti ir tiesiai, iš paskos važiuojantys vairuotojai suklaidinami: privažiuoja iš paskos, taip tikėdamiesi, kad kolega važiuos tiesiai, tačiau, pirmiesiems pavėluotai įjungus posūkio signalą, antrieji jau visaip bando įlisti į juostą dešiniau. Suprantama, jei pirmieji būtų rodę posūkio signalą stovėdami, antrieji neabejotinai iš karto būtų saugiai pasiruošę važiuoti dešiniau esančia juosta.

Pareigūnų teigimu, taip pat pastaruoju metu dažnai pastebimas toks reiškinys: pradėjus mirksėti žaliam šviesoforo signalui, dauguma vairuotojų net nebando lėtinti ir ruoštis sustoti, bet, atvirkščiai, pagreitina ir skuba įvažiuoti į sankryžą. Nėra blogai, jei spėjama įvažiuoti į sankryžą degant žaliam šviesoforo signalui, tačiau, kaip dažniausiai būna, iš paskos dar būtinai skuba 1–2 vairuotojai, kurie jau tikrai įvažiuoja į sankryžą degant geltonam–raudonam signalui. Šis reiškinys tapo gana madingas, ypatingai piko metu. Svarbu žinoti, kad už važiavimą esant draudžiamam šviesoforo signalui gresia bauda arba vairuotojo pažymėjimo atėmimas.

http://enternet.lt

Komentarai  

+1 #10 šoferis 2015-01-26 20:09
Tas KET straipsnis galioja tik tada, kai ta pačia kryptimi yra 2 ir daugiau eismo juostų. O šiuo konkrečiu atveju (yra tik viena), šis KET straipsnis negalioja ir apie jokias baudas negali būti jokios kalbos. Nemokša tas policininkas, kuris šią situaciją taip išaiškino. Jei ką nors nubaus, drąsiai duokit į teismą -- laimėsit 100%.
Cituoti
+2 #9 ti 2015-01-14 08:57
Ne pirma ir ne paskutinė sankryža. Dar pridarys tokių nesamonių, kad spjaudysimės praktiškai vieni ant kitų. Per senamiestį pravažiuot irgi medalį reiktų duoti. O Ventos- Gamyklos sankryžqą įrengs, su projektu nesupažindins, komentarų paprastų vairuotojų nepriims ir į juos neatsižvelgs. Šuns balsas į dangų neina...
Cituoti
+1 #8 savas 2015-01-13 14:38
Tokije vietoje reikejo padaryti zieda ir visos problemos butu issprestos, o pesciuju atitraukt nuo sankryzos 10-15metru. Gal tegu musu valdzia nuvaziuoja i olandija, ir pamato kaip konkreciai daromos tokios sankryzos ir kaip saugiai pereiti ja, tiesiog ten idealiai isnaudotas kiekvienas metras, o tuo paciu ir dviraciu takai iterpti i juos.
Cituoti
+1 #7 jokela 2015-01-12 17:46
sankryza rekonstruota ant juoko. jeigu norejo padaryt saugia sankryza, norint isvengt masinu ir pesciuju susikirtimu, tai reikejo kaptialiai rekonstruot sankryza su pesciuju salelem, papildomom juostom, o dabar padaryta paskubom tarsi ten butu juodasis taskas, o jeigu toks ir butu, tada vis tiek reiketu is esmes rekonstruot. zodziu sankryza vis tiek reikes rekonstruot, nes taip negalima palikt. pinigai praplauti, o veliau dar reikes finansuot ir dar daugiau pinigu nusiplaus
Cituoti
+8 #6 vairas 2015-01-11 10:09
Idomu kas sitokia nesamone padare ur kiek uz sita nesamoninga projekta gavo atlygi'???
Cituoti
+4 #5 Miau 2015-01-11 09:03
Norėjo kad būtų geriau,gavosi kaip visada.Idiotizmas
Cituoti
-6 #4 arūns 2015-01-10 20:39
Nu ir teisingai,lenkit ta sankryža ir toliau.Kuo daugiau aplenks ta sankryža tuo mažiau idiotu joje būs,ir normaliai pravažiuot galėsim
Cituoti
+9 #3 Vitas 2015-01-09 16:54
Kas cia sukure toki ispudinga sviesafora, kuris nepadeda ,o trukdo, niekada nebuvo spusciu.
Cituoti
+3 #2 KItas 2015-01-09 16:47
Ir aš aplenkiu įdiotų rekonstruotą sankryžą.
Cituoti
+3 #1 Ir aš 2015-01-09 09:21
pakeičiau važiavimo maršrutą. Jei tik įmanoma šią sankryžą aplenkiu. Visiškas idiotizmas.
Cituoti

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode