Reklama 2

Valstybinės reikšmės krašto keliai po remonto taps saugesni ir patogesni

Lietuvoje sparčiai įgyvendinamas valstybinės reikšmės krašto kelių rekonstrukcijos pirmasis etapas, iki 84,5 proc. finansuojamas naujojo ES investicijų periodo lėšomis. Šiemet sausį Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir Transporto investicijų direkcija pasirašė pirmąją pagal 2014–2020 m. ES fondų investicijų veiksmų programą šio įgyvendinamo projekto sutartį, kurioje bendra valstybinės reikšmės krašto kelių rekonstrukcijos darbų suma siekia per 36 mln. eurų. ES investicijų šiam projektui dalis – 30,4 mln. eurų.


Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus teigimu, tai itin svarbus projektas, kuris prisidės prie žymiai geresnio šalies regionų pasiekiamumo, patrauklios ir saugios aplinkos kūrimo ir turės teigiamos įtakos mūsų valstybės ekonomikai.
„Projekto įgyvendinimas pagerins Lietuvos krašto kelių infrastruktūrą, tranzitinio bei vietos eismo sąlygas, sumažins išlaidas kelių priežiūrai ir remontui. Rekonstruotais krašto keliais bus galima vykti saugiau, patogiau, sutrumpės kelionių laikas“, – sako ministras R. Sinkevičius.
Projektas „Valstybinės reikšmės krašto kelių rekonstrukcija. I etapas“, kurio tikslas – padidinti regionų judumą, plėtojant regionų jungtis su ES transeuropinio transporto tinklu (TEN-T), apima bent 7 ruožų valstybinės reikšmės krašto keliuose rekonstrukcijos darbus pagal 4 rangos sutartis.
Darbai pagal pirmąją rangos sutartį buvo padėti 2014 m. ir baigti pernai liepą. Jų metu atnaujinti valstybinės reikšmės krašto kelio Vinčai–Pilviškiai–Vilkaviškis ruožai nuo 16,66 iki 17,58 km ir nuo 17,87 iki 30,3 km, rekonstruoti inžineriniai tinklai, tiltų per Šešupę ir per Mergupį atkarpos. Vadinamasis Pilviškių kelias yra judriausias, didžiausią apkrovą turintis Suvalkijos krašto kelias, kurio būklė buvo išties prasta. Po remonto automobiliai rieda platesne važiuojamąja dalimi, kelio konstrukcija tapo tinkama apkrovai.
Pagal antrąją rangos sutartį Kauno rajone rekonstruojamas valstybinės reikšmės kelio Kaunas–Zapyškis–Šakiai 10,2–16,7 km ruožas, kuriame bus pakeista susidėvėjusi važiuojamoji asfalto danga, ji bus paplatinta iki 8 metrų. Planuojama darbų pabaiga – šių metų gegužės mėnuo.
Eismo saugai kelyje Ukmergė–Molėtai gerinti rekonstruojamas beveik 17 km ilgio buvęs itin prastos būklės ruožas. Kelio asfalto danga bus paplatinta nuo 5 iki 8 metrų, atnaujintos sankryžos su vietiniais keliais, sutvarkytos nuovažos, autobusų stotelės, tiesiami pėsčiųjų ir dviračių takai.
Rekonstrukcija vyksta nuo Ukmergės miesto ribos iki Skuolių kaimo (2,43–19,1 km) besidriekiančiame kelio ruože, abipus kurio išsidėstę kaimai ir gyvenvietės, netoliese – Antakalnio kraštovaizdžio draustinis. Šiuo keliu per parą pravažiuoja apie 1 tūkst. 670 automobilių, kurių daugiau nei 10 proc. – sunkiasvoris transportas, čia reguliariai kursuoja keleivinis transportas.
Siaurame suaižėjusio asfalto kelyje transporto priemonėms buvo sunku prasilenkti, automobiliai dažnai išvažiuodavo į kelkraštį, kildavo dulkių. Po rekonstrukcijos, kurią numatoma baigti jau pirmąjį šių metų ketvirtį, kelias Ukmergė–Molėtai taps gerokai platesnis ir saugesnis. 
Šių metų rugsėjį numatoma ir darbų pagal ketvirtąją rangos sutartį pabaiga. Tai – valstybinės reikšmės krašto kelio Alytus–Simnas–Kalvarija dviejų ruožų (nuo 29,75 iki 35,78 km ir nuo 41,8 iki 44,8 km) rekonstravimas. Čia bus ne tik atnaujinta kelio danga, bet ir rekonstruoti inžineriniai tinklai, įrengtos sankryžos, 4 autobusų sustojimo aikštelės, nutiestas 104 m ilgio pėsčiųjų takas.    
 

LR Susisiekimo ministerija

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode