Reklama 2

Lenkija ketina labai padidinti pervežimus Lietuvos geležinkeliais – S. Skvernelis

 

 

Lenkija planuoja smarkiai didinti krovinių pervežimą Lietuvos geležinkeliais iš naftos koncerno „Orlen“ valdomos Mažeikių naftos perdirbimo gamyklos į Lenkiją, teigia premjeras Saulius Skvernelis.

„Kiek buvau informuotas ir šiandien tai aptarsime, Lenkija planuoja stipriai padidinti pervežimus iš Mažeikų gamyklos Lietuvos geležinkeliais į Lenkijos pusę. Aptarsime, kokios bus sąlygos“, – BNS trečiadienį sakė Lenkijoje viešintis Lietuvos Vyriausybės vadovas.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Mantas Dubauskas BNS patvirtino, kad dėl „Orlen“ krovinių į Lenkiją srauto didinimo susitarta dar rugpjūtį, įmonėms pasirašius bendradarbiavimo susitarimą. Jis leidžia „Lietuvos geležinkeliams“ savo lokomotyvais gabenti naftos krovinius iš Mažeikių į Lenkiją.

„Dėl naftos produktų krovinių srautų į Lenkiją didinimo diskutuoti pradėta dar šių metų pavasarį. Tai yra susiję ir su išaugusia dyzelino paklausa Lenkijos vidaus rinkoje“, – BNS sakė M. Dubauskas.

„Lietuvos geležinkeliai“ rugpjūtį skelbė, kad Lenkijos kryptimi per metus numatoma išgabenti kelis šimtus tūkstančių tonų „Orlen Lietuvos“ produkcijos. M. Dubauskas trečiadienį BNS sakė negalintis tiksliau įvardinti planuojamo pervežti krovinių kiekio, tačiau teigė, kad jie yra „apčiuopiami“.

Šiuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ perveža apie 9 mln. tonų „Orlen Lietuvos“ krovinių per metus, jie vežami tik Lietuvoje.

Popiet Krynicoje, kur vyksta ekonomikos forumas, suplanuotas S. Skvernelio susitikimas su „Orlen“ valdybos pirmininku Danieliu Obajteku.

Premjeras su D. Obajteku aptars, kaip sekasi įgyvendinti kovą Lietuvos Vyriausybės ir „Orlen“ pasirašytą bendradarbiavimo deklaraciją. Joje numatyta, kad Lenkijos bendrovė investuos į Mažeikių naftos perdirbimo gamyklą, nemažins darbo vietų, o Vyriausybė persvarstys viešuosius interesus atitinkančių paslaugų (VIAP) tarifus įmonei, išnagrinės galimybę tiesti produktotiekį į Klaipėdą.

Pasak S. Skvernelio, produktotiekio statybos projektas gali ir turi būti vystomas.

„Dabar dar lieka detalės dėl pačio produktotiekio, kaip bus kompensuojami galimi „Lietuvos geležinkelių“ praradimai. Tiek „Lietuvos geležinkeliai“, tiek „Orlen“, tiek „Orlen Lietuva“, kiek žinau, vykdo sėkmingas derybas, tie kompensaciniai mechanizmai yra įvairūs“, – sakė Lietuvos premjeras.

Lenkijos atstovai nuo pat 2006 metų, kai „Orlen“ įsigijo tuometinę „Mažeikių naftą“, siūlė svarstyti produktotiekio tiesimą iš Mažeikių iki Klaipėdos uosto, per kurį „Orlen Lietuva“ eksportuoja nemažą dalį produkcijos. 

Anksčiau skelbta, kad „Orlen Lietuva“ produktotiekį vertina apie 110-150 mln. JAV dolerių (apie 101-139 mln. eurų), o Vyriausybės prašyta paremti projektą. 2013–2014 metais blogiausius laikus savo veiklos istorijoje išgyvenusi „Orlen Lietuva“ 2014 metų vasarą sustabdė projektą teigdama, jog nesulaukė Lietuvos valdžios paramos.

Autorė: Jūratė Skėrytė

Krokuva, rugsėjo 5 d. (BNS).

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode