Reklama 2

Rinktis tarp žalių ir pilnai prinokusių bananų reikėtų pagal savo sveikatą - kuo skiriasi jų savybės?

 

Vieni žmonės mėgsta pusžalius bananus, kiti – prinokusius iki rudumo. Tačiau ar tarp tokių bananų yra koks nors skirtumas? Pasirodo, kad taip – ir rinktis valgyti prinokusius ar neprinokusius bananus reikėtų pagal savo sveikatą, rašo businessinsider.com.

Tai paaiškėjo po to, kai socialiniame tinkle „Instagram“ pasirodė vartotojo fitness_meals įkelta nuotrauka su ratu išdėliotais bananais, atspindinčiais praktiškai visą sunokimo skalę. Visi bananai yra sunumeruoti skaičiais nuo 1 iki 15: 1 žymi mažiausiai, o 15 – labiausiai prinokusį bananą.

Po šia nuotrauka klausiama: „Koks yra jūsų pasirinkimas? Aš rinkčiausi tarp 5 – 6“. Tarp „Instagram“ vartotojų nedelsiant užvirė diskusijos. Dauguma jų rinkosi sunokimo lygį nuo 8 iki 10, bet keli vartotojai pirmenybę teikė bananams nuo 4 iki 7 skaičiaus.

„The Daily Mail“ kreipėsi į britų dietologę Rhiannon Lambert, parašiusią knygą „Re-Nourish: A Simple Way to Eat Well“ („Iš naujo atrasta mityba: paprastas būdas gerai maitintis“), ir jos paklausė, ar vienas bananų tipas yra geriau už kitą. R. Lambert sakė, kad nors bananai yra puikus kalio ir kitų maistinių medžiagų šaltinis, skirtingas sunokimo lygis turi skirtingą naudą ir rinktis bananus reikėtų atsižvelgiant į savo sveikatą.

Mažai prinokę bananai turi mažiau cukraus

Jeigu sergate diabetu, jums reikėtų rinktis pusžalius bananus, o ne gerai sunokusius. Taip yra dėl to, kad bananui nokstant, jame esantis krakmolas pradeda virsti cukrumi. R. Lambert „The Daily Mail“ sakė: „Tyrimai rodo, kad nesunokusiuose bananuose 80 – 90 proc. angliavandenių sudaro krakmolas., kuris, bananui nokstant, virsta laisvuoju cukrumi. Taigi žmonėms, sergantiems diabetu, patariama rinktis ne itin prinokusius bananus, kad nepadidėtų jų cukraus kiekis kraujyje“.

Tačiau pernokę bananai yra lengviau virškinami

Kita vertus, šiek tiek pernokę bananai labai tinka žmonėms, turintiems virškinimo problemų. „The Verge“ pranešė, kad žalesni bananai turi daugiau „atsparaus krakmolo“, kuris yra sunkiai virškinamas, bet yra naudingas, nes jį mėgsta „gerosios žarnyno bakterijos“.

„Dole“ mitybos instituto direktorius ir mitybos tyrimų viceprezidentas Nicholas Gillittas šiam leidiniui sakė, kad „bakterijos minta krakmolingomis medžiagomis“. Panašiai kalbėjo ir R. Lambert, „The Daily Mail“ sakiusi: „Kai atsparusis krakmolas virsta paprastu cukrumi, bananas sunoksta, ir tyrimai rodo, kad labiau sunokę bananai yra lengviau virškinami“.

Visiškai rudi bananai yra pilni antioksidantų

Viename „Spoon University“ straipsnyje rašoma, kad kai bananas beveik visiškai paruduoja, tai reiškia, kad visas jo krakmolas virto cukrumi, o chlorofilas įgavo naują formą. Tokie bananai tampa labai saldūs – štai kodėl suminkštėjusius bananus žmonės dažnai naudoja kepiniams. „Chlorofilo skilimas yra ta priežastis, kodėl bananui pernokus, jame padidėja antioksidantų kiekis, – rašoma straipsnyje. – Taigi parudavę bananai yra tikros antioksidantų bombos“.

Bet kuris bananų pasirinkimas yra geras

Tačiau dietologai sutinka, kad bet kokie bananai yra naudingi. Jų maistinė vertė nepriklauso nuo to, kiek jie yra sunokę. Vienintelis dalykas, kuris keičiasi, yra bananų skonis ir tai, kaip jūsų organizmas reaguoja į cukrų. Taigi jūsų sprendimas, kokius bananus valgyti, iš esmės priklauso nuo to, kas jums labiau patinka.

Technologijos.lt

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode