Sprogimas

Sąmoningumo apie odos vėžį ugdymo kampanija pabrėžia būtinybę keisti apsisaugojimo nuo saulės įpročius

 Tik 14 proc. Europiečių laikosi saulės apsaugos patarimų, nors 91 proc. žino apie gręsiantį pavojų. Euromelanoma pristato samoningumo kampaniją: ‘Turi tik vieną odą. Tavo oda - nepakeičiama’

2017 metų Euromelanomos kampanijos tikslas – atkreipti žmonių dėmesį į savo brangiausią ir vienintelį rūbą – odą, kuri yra nepakeičiama. Todėl šiais metais gegužės 12 d. nuo 12 val. iki 17 val. visus pageidaujančius pasitikrinti savo odą Lietuvos dermatovenerologai kviečia į Vilniaus Rotušės aikštę.

Lietuvos Euromelanomos kampanijos organizatorė ir koordinatorė, Lietuvos dermatovenerologų draugijos prezidentė, VUL Santaros klinikų Dermatovenerologijos centro profesorė konsultantė Matilda Bylaitė-Bučinskienė pristatydama šių metų kampaniją, kurios šūkis “Tavo oda – nepakeičiama” sako, kad norima atkreipti žmonių dėmesį, kiek jie iš tiesų žino apie UVS žalą ir odos vėžį, ir ką realiai daro, kad apsaugotų savo odą saulėje. “Juk gausi saulės apšvita ir mūsų elgesna saulėje turi kumuliacinį ir tolimesnes pasekmes lemiantį efektą. .Naudojant aiškius ir visiems suprantamus simbolius, mes siekiame pakeisti apsisaugojimo nuo saulės įpročius ir skatina saugią elgseną saulėje“, sako profesorė.

Tinkamos apsauginės priemonės - tai aukšto apsauginio faktoriaus kremai nuo saulės, saulės veikiamoms kūno vietoms ir veidui, akinių nuo saulės su UV filtrų nešiojimas, skrybėlės ar kepurės bei drabužių ilgomis rankovėmis dėvėjimas bei buvimas šešėlyje kur tai yra įmanoma. Net mažos UV spindulių dozės gali kauptis ir neigiamai veikti odą. Jeigu kasdien kiekvienas apsaugotų savo odą taip, kaip paplūdimyje, odos vežio atvejų ženkliai sumažėtų. Taip pat labai svarbu, kad žmonės žinotų, jog dažnai odos vėžys gali būti sėkmingai gydomas, jei aptinkamas anksti. Mūsų žinutė paprasta ir aiški: reguliariai tikrinkitės savo odą, o, jeigu pastebėjote įtartinų požymių, nedelsiant kreipkitės į specialistus.

Apklausus 13,500 europiečių, išaiškėjo, kad nepaisant to, jog 91 proc. žmonių žino apie neigiamą saulės poveikį sveikatai, tačiau atostogų metu saugosi tik 27 proc. Europiečių, o 13 proc. apskritai nenaudoja jokių apsauginių priemonių nuo saulės. Pasirodo 40 proc. nenaudoja apsauginių priemonių nuo saulės ne atostogų metu, 46 proc. žmonių saugosi tik karštomis ir saulėtomis dienomis. Taip pat tyrimas atskleidė, jog būnant saulėje 89 proc. europiečių visada arba dažnai savo vaikus (iki 12 metų amžiaus) ištepa apsauginiais kremais nuo saulės. Vis gi, tik 62 proc. europiečių patys naudoja apsauginius kremus. Taigi, beveik trečdalis Europos gyventojų apsisaugodami nuo saulės taiko skirtingus standartus sau ir savo vaikams.
Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) tarptautinės mokslinių tyrimų onkologijos srityje agentūros duomenimis nemelanominiu odos vėžiu ir melanoma kasmet suserga daugiau nei 3,5 milijonai Europos gyventojų. Odos vėžys – dažniausias, o paplitimas sparčiausiai augantis tarp visų vėžių.
Euromelanomos kampanija bus vykdoma 33 Europos šalyse. Projekto metu bus dalinami lankstinukai, kabinami plakatai, atnaujintas Euromelanomos internetinis tinklalapis, o visų norinčių apgamai nemokamai bus patikrinti specialistų.

Apie Euromelanomos kampaniją
Euromelanomos kampanijos pagrindinis tikslas informuoti visuomenę apie odos vėžio profilaktiką, nustatyti ankstyvą diagnozę ir paskirti gydymą. Projekte Europos dermatologai susivienija ir skiria savo laiką tam, kad padėtų žmonėms. Mūsų darbai orientuoti į tris pagrindines grandis: visuomenę, mokslo bendruomenę ir politikus.

Gitana Letukienė

VUL Santaros klinikos

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode