Rengės ruožo atstatymas: nukenčia gyventojai?

Ernesta ŠNEIDERAITYTĖ

AB „Lietuvos geležinkeliai“ vykdo geležinkelio ruožo Mažeikiai–Latvija atstatymo darbus. Projekte numatyta ties Pramonės g. kloti kabelį bei statyti įleidžiamąjį šviesoforą. Tai atlikus, Pramonės g. 35 ir 39 namų gyventojai netektų privažiavimo prie savo namų.

Bendrovės teritorija

Pramonės gatvės atkarpa, einanti pagal pat geležinkelį, nėra įteisinta Registrų centre. Maždaug pusė kelio teritorijos pagal geležinkelį priklauso AB „Lietuvos geležinkeliams“. Manoma, kad kelias suformuotas natūraliai žmonių, važiuojančių į garažus, sodus ir pan.

Aptverti sklypą

AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai susitikime su Mažeikių rajono savivaldybės atstovais išdėstė pagal projektą numatytus planus ir kylančias problemas. Pasak vieno iš atstovų, pagal projektą jie privalo pastatyti ne tik įleidžiamąjį šviesoforą, bet ir apsauginį atitvarą ant savo žemės sklypo ribos, apsaugantį gyventojus, pravažiuojančiuosius nuo geležinkelio: „Privalome užtverti, kad ateityje nebūtų nelaimingo įvykio“, – teigė atstovas. Atitvėrus geležinkelį, atsiranda problema su šalia geležinkelio esančiu elektros stulpu Nr. 500/7. Jis turi atramą, kuri susiaurina pravažiavimą.“

Savivaldybės Vietinio ūkio skyriaus vedėjas Alfonsas Žiulpa pasiūlė sprendimą: „Perkėlus elektros stulpo atramą, būtų galima kelią patraukti į šoną. Tam reikia tik iškirsti krūmus, nes iki gyventojų tvorų dar yra vietos.“ Anot jo, galima pravažiavimui padaryti vieną eismo juostą: „Viena eismo juosta užima 2,75 m. Galime padaryti vieną eismo juostą ir iš abiejų pusių uždėti ženklus priešpriešinio eismo pirmenybė, kad du automobiliai negalėtų prasilenkti. Patrauktume kelią arčiau tvorų, tada galėsite uždėti atitvarus, kad niekas neprivažiuotų arčiau geležinkelio sankasos. Įtilptų traukinys, bet neprasilenktų dvi mašinos.“

Anot projekto vadovės Rasos Riškienės, ten, kur gyventojai užsitvėrę tvoras, vadovaujantis Regia duomenimis, sklypai nėra suformuoti, o tarp tvoros ir geležinkelio sankasos yra maždaug 6 m atstumas, todėl yra pakankamai vietos eismo juostai.

Savivaldybės administracijos direktorė Laima Nagienė taip pat siūlė kelio atkarpos pagal geležinkelį pradžioje statyti ženklą, draudžiantį važiuoti sunkiasvoriam transportui, tačiau, anot A. Žiulpos, toks ženklas riboja tik pravažiuojantį transportą, t. y. aptarnaujantis transportas (vežantis gyventojams krovinius) turi teisę pravažiuoti net ir esant ženklui.

Problema būtų lengvai išsprendžiama, tik kelio pastūmimui iš „Lietuvos geležinkelių“ teritorijos trukdo elektros stulpo atrama. Šia sritimi, kaip teigė Vietinio ūkio skyriaus vedėjas, turėtų rūpintis ESO.

Susitikime Savivaldybės atstovai įsipareigojo peržiūrėti situaciją su Saugaus eismo komisija bei viską aptarti su gyventojais. „Lietuvos geležinkelių“ atstovams siūlyta kreiptis į ESO ir išsiaiškinti galimybes dėl elektros stulpo atramos.

Garso izoliacija

„Gyventojai dažnai kelia klausimus dėl garso izoliacijos. Kiek žinau, to projekte numatyta nebuvo, – kalbėjo A. Žiulpa. – Ar nebūtų geriau vietoj to apsauginio transportinio atitvaro statyti garso izoliacinę tvorą?“ Pasak bendrovės atstovo, šiuo metu tokiems projektams nėra numatyta lėšų: „Europos Komisija įpareigojo atstatyti šį ruožą, o užsakovai tai daro minimaliausiomis investicijomis. Jeigu reikėtų investuoti, taip pat reikėtų pagrįsti socialinę-ekonominę naudą. Dabar pagal šalia esančių namų skaičių, tai nelabai įmanoma. Yra žymiai daugiau probleminių vietų visoje Lietuvoje, taip pat ir Mažeikiuose, negu būtent šita vieta. Kiek gali skirti „Lietuvos geležinkeliai“, tiek ir skiria. Jeigu ateityje bus daugiau lėšų, „Lietuvos geležinkeliai“ suinteresuoti įgyvendinti tokius projektus.“

L. Nagienė prašė „Lietuvos geležinkelių“ investuoti būtent į Mažeikių gerovę, kadangi bendrovė gauna daug lėšų iš AB „ORLEN Lietuva“. Be to, anot jos, Savivaldybė sulauks nemažai skundų, nes garso izoliacinė sienelė bus įrengta tik iki pervažos, o visa Pramonės gatvė pamiršta.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ atstovo Egidijaus Blekaičio, geležinkelio ruožu Mažeikiai–Latvija traukinių eismą numatyta atidaryti dar šiemet.

Autorės nuotrauka

Powered by BaltiCode