Reklama 1

Ekspertas: Lietuva ir Europa sprendžia skirtingas dyzelinių automobilių problemas

Pažaboti dyzelinius automobilius, ypač senesnius ir taršesnius, nori ne viena Europos Sąjungos (ES) senbuvė: kuriamos zonos, kur tokiems automobiliams įvažiuoti negalima, skatinama pirkti naujesnius automobilius. Tuo pat metu dalis šalių susiduria su Vakarų Europoje nebenorimų dyzelių antplūdžiu ir turi gvildenti kitą rūpestį – kaip išsivalyti šalies automobilių parką, pilną nesaugių, taršių ir senų automobilių. Tarp tokių – ir Lietuva. 

Mįslė technikos mėgėjams – ką veikia ši vikšrinė mašina su dantytu stumdytuvu ir plačiais vikšrais?

 

Pažvelkite į nuotrauką. Joje matote keistą vikšrinę mašiną su dantytu stumdytuvu. Šis mažas aparatas išties atrodo kiek neįprastai ir jo Lietuvos ūkiuose tikriausiai nepamatysite. Platūs vikšrai išduoda, kad kuriant šią techniką buvo atsižvelgta į slėgį į gruntą, bet ar galite atspėti, kas tai per mašina? Kokius darbus ji dirba?

Kinų vairuotojų įnoriai privertė „Ford“ sukurti keistą technologiją

„Ford“ užpildė paraišką naujam patentui, kurio aprašyme išdėstyta, kaip transporto priemonė išvažiuoja į saulės šviesą, atidaromi langai ir pučiant ventiliatoriams pašalinamas naujo automobilio kvapas.

Europiečiams ar amerikiečiams naujo automobilio kvapas yra svarbi pirkimo ritualo dalis, tačiau kiniečiams tai visiškai nepatinka. Stipraus aromato jie taip nemėgsta, kad „Ford“ nusprendė sukurti metodiką, kaip jį pašalinti ir netgi ją patentavo.

Vairuotojai kviečiami į nemokamą automobilių žibintų patikrą

Statistika liudija, kad paskutiniais rudens mėnesiais, kai rytinis ir vakarinis eismo pikas vyksta tamsoje ar prieblandoje, dramatiškai išauga avarijų, jose žūstančių bei sužalojamų žmonių skaičius. Dalis tokių nelaimių įvyksta dėl prastai sureguliuotų ar itin silpnai šviečiančių automobilių žibintų, akinančių kitus eismo dalyvius ar patiems vairuotojams trukdančių tiksliai ir adekvačiai vertinti situaciją kelyje, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Išbandė 30-ies naujų automobilių stabdžių efektyvumą

 

Finišo tiesiąją sparčiai artėjantis 22-asis konkursas „Lietuvos Metų automobilis 2019“ jau leidžia daryti kai kuriuos apibendrinimus. Vienas svarbiausių: naujos technikos bandymai tampa profesionalesni, o subjektyvaus vertinimo mažėja. Visgi vairuojant žmogiškas faktorius išlieka esminis, o kalbant apie stabdymą – gyvybiškai svarbus. Kaip šią problemą sprendžia automobilių gamintojai? Su kolegų iš VGTU pagalba šįkart patikrinome tiek įprastas stabdžių, tiek autonominio stabdymo sistemos. 

Debiutavo visiškai naujas „Range Rover Evoque“

 

Vos pasirodęs rinkoje 2011 metais jis tapo stilingo prabangaus miesto visureigio etalonu. Lyg nužengęs nuo mados podiumo, puikiai valdomas, kompaktiškas ir pakankamai praktiškas, kad taptų populiarus daugelyje rinkų, įskaitant ir Lietuvą. Šiandien debiutavęs naujos kartos „Range Rover Evoque“ paveldėjo aristokratišką išvaizdą ir važiavimo kokybę, šiek tiek paaugo, tapo sportiškesnis, išmoko naujų technologijų ir prisijaukino hibridinį variklį, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„General Motors“ sako ne elektriniams pikapams

Elektrinės transporto priemonės vis greičiau perima įprastų transporto priemonių vietą, o pikapai – didžiausią pelną nešantis Amerikos automobilių gamintojų segmentas – turėtų būti sekantis etapas, pereinant prie elektra varomų transporto priemonių. Vis dėlto, „GM“ vadovybė, atsakinga už pasaulinę strategiją, teigia, kad elektrinio pikapo nėra bendrovės ateities planuose.

Atidaroma rekonstruota „Via Baltica“ tarp Kauno ir Marijampolės

 

Antradienį atidaromas 156,4 mln. eurų vertės atnaujintas automagistralės „Via Baltica“ ruožas tarp Kauno ir Marijampolės.

Prienų ir Marijampolės savivaldybėse atnaujinta magistralė išplatinta nuo 2 iki 4 eismo juostų. Susisiekimo ministras Rokas Masiulis anksčiau yra sakęs, kad naujas platesnis kelias gerokai sumažins avarijų jame mastą. Anot jo, kelio nesaugumas buvo pagrindinė šio kelio rekonstrukcijos priežastis. 

Nelegalūs automobilių ardytojai ne tik nemoka mokesčių, bet ir teršia aplinką

Ekspertai sako, kad nelegaliai dirbantys senų automobilių ardytojai ne tik nemoka mokesčių, bet ir teršia aplinką. 

Skaičiuojama, kad kasmet Lietuvoje išardoma iki 60 tūkst. tonų  netinkamų važiuoti   transporto priemonių. Nelegalūs ardytojai vertingas dalis parduoda, metalą priduoda atliekų tvarkytojams. Nevertingas dalis –  gumą, stiklą,  plastiką išmeta į  buitinių atliekų konteinerius, arba palieka pakelėse ar pamiškėse.

Švedai demaskavo, kaip šiukšlėmis virtę automobiliai buvo prikelti antram gyvenimui

 

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be pagrindo. Švedijos pareigūnai ėmėsi didelio tyrimo ir išaiškino schemą, kaip iš JAV ar Didžiosios Britanijos atgabentos šiukšlės netikėtai mūsų šalyje pavirsta važiuojančiomis transporto priemonėmis ir yra išgabenamos į Skandinavijos šalis, o jas įsigiję pirkėjai nė neįtaria, kad važinėja metaliniuose karstuose.

Technologijos automobiliuose: ir saugumui, ir pramogoms

 

Seniai praėjo tie laikai, kai Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai turėjo įvertinti tik tai, kaip automobilis važiuoja, kaip jis valdomas, kaip dirba jo pakaba. Šiemet, jau 22 kartą rengiamuose „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimuose, visi 33 pretendentai turi liečiamuosius ekranus. Kai kurie – netgi ne po vieną, o norint susipažinti su kai kuriomis jų programinės įrangos galimybėmis reikėjo ilgiau stovėti tapšnojant monitorius nei važiuojant, rašom pranešime žiniasklaidai.

Naujajam „Porsche 911“ – griežta ir sudėtinga testų programa

2019 m. pradžioje Europoje pasirodys naujasis, sportinių automobilių gerbėjų visame pasaulyje labai laukiamas jau aštuntos kartos „Porsche 911“. Sportinis automobilis prieš oficialią premjerą atliko daugybę testų, tikrinančių ištvermę, patikimumą, atsparumą įvairioms gamtinėms sąlygoms, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Naujasis 911 išbandytas keliose klimato zonose, kur temperatūros amplitudė siekia 85 laipsnius.

Daiktų rinkinys, kurį žiemą privalu vežiotis automobilyje

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes jūsų automobilis puikus ir jame viskas veikia be priekaištų? O gal į visas dėtuves prisidėti visko, ką tik galime įsivaizduoti ir bagažinėje nepamaišys antras atsarginis ratas?

Keliautojas automobiliais Vitoldas Milius sako, kad leistis į kraštutinumus nereikia, ir pataria, ką ir kokiomis aplinkybėmis žiemą automobilyje turėti verta. 

3 geros žinios ketinantiems nuomotis automobilį Kaune

 

Ketinantiems išsinuomoti automobilį – ne viena gera žinia. Štai automobilių nuoma Kaune – tai galimybė rinktis iš įvairių modelių, priimtinos sąlygos ir netgi patrauklios kainos.

1. Galimybė rinktis iš įvairių modelių – tai vienas iš kertinių automobilių nuomos pliusų.

2. Priimtinos sąlygos, ko gero, nusveria net prieš tai minėtą teiginį apie modelių įvairovę.

3. Patraukli kaina visuomet palankiai vertinama, nesvarbu, ar tai būtų automobilių nuoma, ar pietūs kavinėje.

Kokias baimes anksčiau kėlė 90 km/val. greitis

 

Žmonės visą laiką nori judėti greičiau. Dėl to kinkėme arklius, statėme burlaivius, išradome garvežius, sukūrėme automobilius, į dangų pakėlėme lėktuvus, o dabar astronautus į orbitą keliame raketomis. Greičiausi traukiniai pasaulyje važinėja didesniu nei 400 km/h greičiu, tačiau anksčiau žmonės greičio siekė, bet kartu jo ir bijojo.

Kaip elgtis susidūrus su neapdraustu automobiliu?

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be privalomojo draudimo tikėdamiesi sutaupyti. Įprastai tokie eismo dalyviai, patekę į avarijas, bando išvengti gresiančios atsakomybės neteisėtais būdais. Negana to, kartais minėtose situacijose apgauti norima ne tik draudikus, bet ir nukentėjusiuosius, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Toyota GT86“ nėra toks paprastas kaip atrodo – jo dizaine slypi nemažai keistų detalių

„Toyota GT86“ - tai sportinis automobilis, gaminamas nuo 2012 metų. Nelabai greitas ar galingas, bet labai smagus automobilis jau yra užsitarnavęs vietą gerbėjų širdyse, tačiau ne visi žino, kiek įdomių detalių šiame modelyje paslėpė „Toyota“ dizaineriai.

„Toyota GT86“ taip pavadintas legendinio AE86 garbei. Šis iki 1987 metų gamintas automobilis tapo entuziastų numylėtinius, drifto monstru ir kolekcionierių svajonių objektu. Aišku, dabar tai yra labai senas automobilis, o nostalgija yra puikus marketingo įrankis. „Toyota GT86“, kaip ir AE86, turi variklį priekyje ir galinius varomus ratus. Tarp jų - mechaninė pavarų dėžė. Tačiau „Toyota“ pasistengė, kad apie senąjį modelį primintų būtent tas skaičius - 86.

Automobilių ekonomiškumas: kaip skiriasi degalų sąnaudos popieriuje ir realybėje?

Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas ilgainiui pradėjo nekreipti dėmesio, mat šios, atrodo, buvo išburtos iš kavos tirščių ir iš to skaičiaus buvo ištraukta šaknis. Tačiau „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimų komisijos nariai patikino, kad naujausiais, nuo 2018-ųjų rugsėjo pateikiamais duomenimis pagal naująjį WLTP (angl. Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) standartą tikėti galima. 

Automobilių vagysčių mažėja, bet ilgapirščiai pridaro daugiau žalos

 

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, vagys renkasi naujesnių automobilių brangiau kainuojančias detales ir elektroninę įrangą. Taip pat daugėja atvejų, kai ilgapirščiai neapsiriboja keliomis detalėmis, o pasirinktą transporto priemonę apšvarina labiau. Draudikai pastebi, kad šį rudenį ypač išaugo bagažinės užuolaidėlių vagysčių skaičius, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Amžinas ginčas, kas geriau: priekiniai, galiniai ar visi varantys ratai?

 

Dėl to, kokia varančiųjų ratų komponuotė automobiliui geriausia, ginčijamasi nuolat. Vieni sako, kad galu varomas automobilis pats geriausias, nes galiniai ratai stumia automobilį, o priekiniai vairuoja, todėl yra balansas. Kiti kategoriškai pasisako tik už priekinius – paprasčiau valdyti ir praktiškiau. Treti be kompromisų tik už visų varančiųjų ratų pavarą, nes ji užtikrina geresnį sukibimą. Ar galima šiame ginče rasti teisybę?

Naudotų automobilių prekeiviai trina rankomis: į turgavietes suplūdo azijiečiai

 

Gera žinia naudotų automobilių prekeiviams – Kirgizijos valdžia laikinai atšaukė padidintus muitus įvežamoms transporto priemonėms. Šia veikla užsiimančių kirgizų akys iškart nukrypo į jiems pažįstamą Kauną. Kad pagausėjo rusiškai kalbančių automobilių pirkėjų, pajuto ne tik turgavietėse juos pardavinėjantys verslininkai. 

Vis dažniau kirgizai kreipiasi į pavienius asmenis, interneto skelbimų svetainėse paskelbusius apie siūlomą mašiną. 

Kodėl nerūdijantis plienas automobilių pramonėje yra tabu?

 

„Mazda MX-5“, „Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „Fiat 500“ bei „MINI“ ir daugybė kitų automobilių turi vieną didžiulį trūkumą – jie greitai rūdija. Žinoma, pramonė jau kurį laiką turi sprendimą – plieninės automobilių kėbulo detalės yra galvanizuojamos, dengiamos specialiais gruntais, dažais ir laku. Tačiau juk žmonija turi ir metalo, kuris iš esmės yra atsparus korozijai – kodėl nerūdijantis plienas naudojamas gaminti kriauklėms, bet ne automobilių kėbulams?

Powered by BaltiCode