Marcinkevičius




Mokyklos nepasiekia geriausio įvertinimo ugdymo ir mokymo veikloje - apžvalga

 

Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra (NMVA) sako, kad 2014 – 2016 metais ugdymo ir mokymosi sritis nė vienoje vertintoje mokykloje nebuvo aukščiausio lygio.

„Prasčiausiai yra vertinamas ugdymas ir mokymas“, – spaudos konferencijoje antradienį sakė NMVA direktoriaus pavaduotoja Monika Bilotienė, pažymėjusi, kad tai yra pagrindinė mokyklų veiklos sritis.

Atlikdama mokyklų išorinį vertinimą NMVA taip pat pasisako dėl mokyklos kultūros, pasiekimų, pagalbos mokiniui ir mokyklų strateginio valdymo sričių. Agentūra mokyklas vertina nuo 2007-ųjų ir nuo tol jų yra vertinusi apie 600 (tai maždaug pusė šalies mokyklų).

M.Bilotienė spaudos konferencijoje taip pat sakė, kad pamokos dažnai yra nuobodžios, vyrauja pasyvus akademinis dėstymas, vaikams per daug užduodama namų darbų.

„Jeigu žiūrėtume nuo 2007 metų mokyklos pagrindinė sritis – ugdymas ir mokymasis – niekada nebuvo įvertinta ketvirtu (aukščiausiu) lygiu. Atskiros vieno ar kito mokytojo pamokos – taip, bet mokyklos visos srities, įvertintos ketvirtu lygiu, nebuvo“, – teigė ji.

„Mes matytume, kad pirmiausia mokytojai turėtų pradėti planuoti kitaip pamoką ir pamokoje planuoti ne savo veiklą, bet planuoti, galvoti, kaip įtraukti nuo pirmos minutės būtent mokinius į aktyvią veiklą“, – aiškino M.Bilotienė.

NMVA direktorius Vidmantas Jurgaitis sakė, kad mokymo metodus lemia ir mokyklų vadovų kvalifikacija.

„Esminiai dalykai, su kuo tai koreliuoja – tai direktorių kvalifikacinė kategorija, su mokytojų nusiteikimu, besimokančios organizacijos nuostatomis, kurios yra toje mokykloje, ar mokytojai mokosi vieni iš kitų, mokytojai perima gerąją patirtį iš kitų šalies mokyklų, mokytojai perima gerąją patirtį „Erasmus“ ir kitokių projektų metu. Tose mokyklose akivaizdžiai matosi, kad yra nauji vėjai, naujas pamokų stilius, naujai mokiniai įtraukiami į pamokas, jei aktyvinami ir mokomi ne akademiniu stiliumi, kai atėjau ir papasakojau (...), bet per veiklas, per inovacijas, per projektus“, – aiškino jis.

Mokyklas NMVA vertinimui siūlo savivaldybės. Valstybinės agentūros teigimu, mokyklų vertinimas prasmingas, nes skatina pasitempti.

„Matome poveikį, kad tikrai mokyklos tobulina savo veiklą“, – teigė V.Jurgaitis.

NMVA atstovai, be kita ko, ragino tėvus atsargiai vertinti reitingus, kuriuose visos mokyklos surikiuojamos į vieną eilę.

Autorė: Donata Motuzaitė

Vilnius, gegužės 16 d. (BNS).

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode