Sprogimas

Mažeikiuose – dar vienas eismo žiedas

 

 

Kitais metais ketinama rekonstruoti Mažeikių miesto Sedos gatvę ir Sedos–Vilties gatvių sankryžą. Praėjusią savaitę Mažeikių rajono savivaldybėje pristatytas šio projekto kelių saugumo auditas. Pateikta septyniolika pasiūlymų dėl žiedinės sankryžos, automobilių stovėjimo ir sustojimo vietų, kelio ženklinimo, pėsčiųjų takų įrengimo.

Koreguos projektą

Su Sedos gatvės rekonstrukcija Mažeikių rajono savivaldybės atstovus supažindino UAB „Urban line“ projektuotoja Aušrinė Griškevičiūtė-Gečienė. Susitikime su Savivaldybės vadovais ir specialistais dalyvavusi ir auditą atlikusi Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo instituto projekto vadovė Aja Tumavičė pastebėjo, kad projektuojamos žiedinės sankryžos forma neužtikrina saugaus eismo sankryžoje: pojektuojamos dvi eismo juostos, kurių plotis sieks 3 m, važiuojamosios dalies plotis – 6 m. Auditorė siūlo vidinį žiedą paslinkti į dešinę taip, kad transporto priemonių, važiuojančių Vilties gatve, važiavimo trajektorija būtų iškreivinta. Rekonstruojamos gatvės ruožo važiuojamąją dalį numatoma atskirti naujais betoniniais šaligatvio borteliais, iškilusiais 15 cm virš važiuojamosios dalies.

Pristačiusi auditą A. Tumavičė siūlė šalia žiedinės sankryžos šaligatvio plotį, kur trukdo žemės sklypai, numatyti ne mažiau kaip 0,85 metro pločio. Kadangi, pasak atsakingų specialistų, toks šaligatvio plotis netenkintų pėsčiųjų poreikių, po diskusijų pritarta siūlymui įrengti žiedą, kurio vidinis skersmuo bus 16 m vietoj suprojektuoto – 15 m. Visas žiedinės sankryžos skersmuo – 26 metrai, eismo juostos plotis – 5 metrai.

Pasirūpinta ir nematančiais

Projekto „Mažeikių miesto Sedos gatvės ir Sedos–Vilties gatvių sankryžos rekonstravimas“ pristatyme aptartos saugaus eismo galimybės ir žmonėms, turintiems regos negalią. Siūloma įrengti vidinę vedimo sistemą iš vejos bordiūrų, kurie 3 cm būtų aukščiau virš šaligatvio dangos. Pasak A. Tumovičės, tokio aukščio iškilimą lengviau pajusti su aklojo lazdele.

Įrengs stovėjimo vietas

Daug dėmesio skirta gatvės ruožui šalia Kazimiero Jagmino pradinės mokyklos. Vietoj esamo netvarkingo dangos išplatėjimo numatyta įrengti lygiagrečias automobilių stovėjimo vietas prie gatvės važiuojamosios dalies ir automobilių trumpalaikio sustojimo vietas toliau nuo važiuojamosios kelio dalies.

Pasak Mažeikių rajono savivaldybės mero Antano Tenio, svarbiausia, kad mokiniai saugiai pasiektų mokyklą ir nesusidarytų transporto spūstys.

Įrengs šaligatvius

Nuo Sedos gatvės pradžios iki sankryžos su Vyšnių gatve, kairėje pusėje, numatyta įrengti 1,5 m pločio šaligatvį, o nuo sankryžos su Vyšnių gatve iki projektuojamos žiedinės sankryžos, kairėje pusėje, projektuojami 1,2–1,5 m pločio, dešinėje – 2,5 ir 3 m pločio šaligatviai.

Pastatys veidrodį ir įrengs takus

Projektą pristačiusi A.Tumavičė rekomendavo prie Vyšnių gatvės įrengti nežymėtą pėsčiųjų perėją, per kurią eidami pėstieji turėtų būti budrūs, kad galėtų saugiau pereiti gatvę. Be to, siekiant pagerinti pėsčiųjų bei motorinių transporto priemonių matomumą, numatyta pastatyti sferinį veidrodį.

Projekte taip pat numatyta įrengti pėsčiųjų takus. Jie  driektųsi apie žiedinę sankryžą ir būtų prijungti prie jau esamų šaligatvių. Bus įrengti ir kelio ženklai, gatvių, šaligatvių bei žiedinės sankryžos apšvietimas. Projektuojamose pėsčiųjų perėjose ties Sedos ir Vilties gatvių sankirta numatomas kryptinio apšvietimo įrengimas.

Mažins greitį

A.Tumavičė atkreipė dėmesį į kelio vingį iš Sedos gatvės į Geležinkelio gatvę. Pasak jos, prie dabar leidžiamo važiavimo greičio – nesaugu, todėl numatoma  įrengti greitį ribojančius kelio ženklus.

                                           Birutė ŠNEIDERAITIENĖ

Ernestos Šneideraitytės nuotrauka

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode