Reklama 2

Tobulos avokadų salotos LIEKNĖJANTIEMS

Gaminimas

Salotų lapus švariai nuplaukite, gerai nuvarvinkite ir susmulkinkite.

Avokadus, agurkus ir mocarelą supjaustykite nedideliais gabaliukais.

Viską sumaišykite ir pagardinkite sojų padažu, alyvuogių aliejumi.

Avižų dribsniai: ne tik arkliams, bet ir gurmanams

Turbūt daugelis esame girdėję, kad avižų dribsniai yra Anglijos karalienės ir kitų žinomų žmonių vertinamas pusryčių patiekalas. Vis dėlto daugeliui tai nėra joks patvirtinimas, kad šis produktas yra skanus. Dalis prisipažįsta: „Valgome, nes tai sveika, ir tai svarbiausia. Nebūtinai turi būti labai skanu.“ Kita vertus, natūralių produktų gerbėjams netrūksta išradingumo. Jie kuria vis naujus patiekalų su avižų dribsniais receptus, kurie vis labiau įtikina: „Sveika – nebūtinai neskanu.“

Lietuviai pamažu atsisveikina su ilgamete meile kiaulienai

Nors daugiau nei 50 proc. Lietuvoje suvartojamos mėsos vis dar sudaro kiauliena, tačiau labiausiai vertinančių paukštieną gyventojų skaičius nenusileidžia kiaulienos mėgėjų skaičiui. Vis labiau įsigalint sveikatingumo tendencijoms, baltos ir raudonos mėsos mėgėjų pozicijos praktiškai yra apylygės, rodo naujausia apklausa.

Asmeninis treneris: šeši komplimentai avižų dribsniams

Avižų dribsniai – ne vien lengvas, gerai virškinamas patiekalas. Pasirodo, jie puikiai tinka fiziškai aktyviam žmogui ir ne tik per pusryčius. Asmeninis treneris Andrius Česnauskas ne tik pats dažnai vartoja avižų dribsnius, bet ir rekomenduoja jų nepamiršti tiek sportuojantiems, tiek ir nesportuojantiems žmonėms.

Apie pakeistos sudėties (reformuliuotą) maistą

Maisto reformuliavimas – viena iš galimybių, padedanti pasiekti sveikatai palankios mitybos tikslų

Pakeistos sudėties arba reformuliuotas (angl. – reformulated) maistas yra toks maistas, kuriame sumažintas druskos, cukrų ar riebalų kiekis. Tai gana nauja sąvoka, pastaruoju metu plačiai naudojama kalbant apie sveikatai palankią mitybą, ir paprastai siejama su pramoniniu būdu pagamintu maistu.

Gera naujiena mėsėdžiams: vakarinių užkandžių alternatyvos

 Moksliniai tyrimai rodo, kad lietuviai – mėsos mėgėjų tauta. Sveikos gyvensenos specialistas Artūras Sujeta teigia, kad saikingas mėsos produktų vartojimas, neapleidžiant kitų svarbių mitybos elementų, gali būti naudingas, ypač mėgstantiems užkandžiauti vakarais, ir pabrėžia, kad svarbiausia pasirinkti kokybišką produkciją, kuri padėtų išsaugoti tiek gerą savijautą, tiek fizinę formą.

Po Velykų likę margučiai: kaip sumaniai juos panaudoti, kad netektų išmesti?

Velykoms vien tik „Maximoje“ nuperkama beveik 1,5 mln. dėžučių vištų kiaušinių. Ir nors 6 iš dešimties apklaustųjų „Maximos“ pirkėjų teigia per šventes suvalgantys bent po 3 – 4 kiaušinius, nesuvalgytų margučių vis tiek lieka. Tinklaraščio Nidosreceptai.lt autorė Nida Degutienė pataria, ką daryti su margintais, tačiau nesuvalgytais kiaušiniais.

Pirkėjų nuomonės tyrimas rodo, kad nesuvalgytų margučių lieka 7 iš 10 apklaustų šeimų. Pasak Nidosrecetai.lt autorės, jeigu kiaušiniai buvo virti Velykoms ir laikomi šaldytuve, jie yra saugūs valgyti ir po švenčių.

Etnologas L. Klimka: „Be velykinio pyrago šventinis lietuvių stalas neįsivaizduojamas“

Etnologas Libertas Klimka sako, kad seniau Šv. Velykoms buvo gaminama daug gardžių ir gilią prasmę turinčių patiekalų, šios tradicijos suvienydavo šeimas. „Gaila, kad artėjant šventėms dabar dažniausiai skubame į prekybos centrus pirkti jau pagamintų skanėstų, kuriuos galėtų paruošti pačios šeimininkės, patirtimi pasidalindamos su vaikais ir artimaisiais. Juk namuose keptų pyragų kvapas malonesnis ir skonis daug gardesnis, nes gaminama su meile, iš kartos į kartą perduodamos tradicijos“, – įsitikinęs L. Klimka.

Penki mitai apie avižų dribsnius

Greitėjantis gyvenimo tempas, deja – nori nenori – verčia rinktis greitą maistą. Tačiau „greitas maistas“ ir „nesveikas maistas“ daugeliui yra tapačios sąvokos. Tad ne vienam atrodo įtartini net ir išgirtieji avižų dribsniai, kurie yra vienas greičiausiai paruošiamų produktų. Ekspertai atkreipia dėmesį į keletą šių dribsnių savybių ir mitų.

Kaip kasdieniame skubėjime atrasti laiko paprastiems šeimos vakarams?

Kiekvieną dieną daug laiko skiriame darbui – dirbame ne tik biure, bet ir namuose, savaitgaliais, kartais ir per atostogas. Taip pat mūsų visad laukia ir kitos pareigos: namų tvarkymas, maisto ruoša, namų darbų ruoša kartu su vaikais, papildomi užsiėmimai – viskas bėgte. Tačiau yra būdų, kaip būtų galima sutaupyti laiko ir leisti jį su savo brangiausiais. Gali padėti net ir 100 proc. sultys ir gltonučiai. O kaip, aiškina gydytoja-dietologė Laura Romeraite-Kuklierienė.

Triušiena, aviena, antiena – nepelnytai primirštos, nepaprastai gardžios ir naudingos

Nors tokia mėsa kaip aviena, triušiena ar antiena lietuviams pakankamai gerai pažįstama, tačiau iki šiol vartojama gana santūriai. Mitybos specialistai sako, kad mūsų tautiečiai be reikalo yra tokie atsargūs, nes ir iš šių mėsos rūšių galima paruošti puikių patiekalų. O be to jos turi ir daug sveikatai naudingų savybių.

Tinklaraščio apie maistą MaistoKlubas.lt autorė Ilona Juciūtė sako, kad tokį atsargų požiūrį į kai kurias mėsos rūšis galėjo lemti keletas priežasčių.

Tradiciniai patiekalai pavasarį – ir lengvesni, ir skanesni

Atėjus pavasariui imame galvoti apie liesesnį maistą, nes rūpinamės savo savijauta ir figūra. Tačiau nepulkite maitintis tik salotomis ar žaliavalgiškais kokteiliais. Mėgstamus patiekalus, neretai gaminamus iš riebios ir sočios mėsos, gaminti galima ir kitaip – parinkti jiems liesesnius ingredientus, pavyzdžiui liesesnę mėsą.

Ekspertas pataria: trys gudrybės, kaip valgyti daugiau daržovių

Lietuvos gyventojai vartoja per mažai vaisių ir daržovių: per dieną vienam žmogui rekomenduojama suvalgyti mažiausiai 400 g vaisių ir daržovių, tačiau mūsų šalyje šis skaičius vidutiniškai tesiekia apie 300 g, teigia prof. dr. Rimantas Stukas. Prasidėjus pavasariui daugelis susimąsto apie daržovių būtinybę organizmui, tačiau dažnam sunkiai sekasi jas integruoti į savo kasdienį maisto racioną. 

Vištienos sparneliai: kai ką svarbaus pamiršome

Baltymai – vienas svarbiausių maistinių elementų. Vištiena – puikus gyvūninių baltymų šaltinis. Sportininkai ir sveikos mitybos šalininkai dažniausiai renkasi krūtinėlę, nes ji liesa ir nekaloringa, tačiau neverta pamiršti ir kitų vištienos dalių. Sveikos gyvensenos ir mitybos specialistas Artūras Sujeta atskleidžia, kuo naudingi vištienos sparneliai ir kaip geriausia juos valgyti.

3 šiuolaikinio kavos mėgėjo bruožai

Kava – gėrimas, be kurio dauguma lietuvių negali įsivaizduoti savo dienos – statistiniai duomenys rodo, kad per dieną vienas lietuvis vidutiniškai jos išgeria daugiau nei 2 puodelius! Nuolatos auga ne tik kavos vartojimas, tačiau ir pačių kavos mėgėjų reikalavimai – jie darosi išrankesni ir reiklesni kavai.

Natūralūs vitaminų lobynai – riešutai

Prasidedant pavasariui labai svarbu pasirūpinti derama mityba, kuri padėtų sustiprėti po žiemą patirto saulės ir vitaminų stygiaus. Kad gautume visko, ko reikia mūsų organizmui, nebūtina išleisti daugybės pinigų išskirtiniams maisto produktams ar egzotiniams vaisiams – dažnai pakanka ant stalo arba pietų dėžutėje turėti riešutų ar džiovintų vaisių, uogų. Maža sauja šių gėrybių kasdien ne tik numalšins alkį, bet ir padės stiprinti imunitetą, puoselėti grožį.

7 auksinės čirvinių blynų kepimo taisyklės

Užgavėnės – tai ne tik smagi atsisveikinimo su žiema šventė, bet ir puiki proga pasilepinti gardžiais patiekalais. Ir žinoma, ko gero – tai geriausias tradicinis laikas išsikepti blynų. Varle.lt buitinės technikos specialistai teigia, kad vaflinės ir čirvinių blynų keptuvės populiarios visada. Tokia technika leidžia labai lengvai ir greitai išsikepti ne tik gardžių patiekalų, bet ir gražiai atrodančių skanėstų, kuriuos mėgsta ne tik vaikai. Užgavėnių proga Varle.lt smulkios buitinės technikos specialistai parengė 7 auksines čirvinių blynų kepimo taisykles.

Powered by BaltiCode