Reklama 2

Belaukiant konsultanto telefonu, erzinančias melodijas pakeis reklama

 

Daugeliui žmonių klausytis laukimo melodijos telefonu tikra kankynė – pasikartojantys garsai ir banali melodija gali daryti neigiamą poveikį psichikos sveikatai, rašoma BBC.com. Vis dėlto reklamos specialistai mėgsta sakyti, kad tyla – tai praleistos progos garsas, todėl jau beveik prieš 100 metų buvo sukurta pirmoji melodija, grojanti laukiant skambučio, o šiandien jas keičia reklaminiai įrašai.

Tokio muzikos žanro sumanytojai – kompanija „Muzak“, veiklą pradėjusi dar 1930 m. Tada telefoninės melodijos buvo kuriamos pagal populiarių atlikėjų kūrinius, klausomiausius hitus ir skambėjo beveik kiekviename viešbutyje, biure ar prekybos centre.

Tam, kad melodija įtiktų kiekvieno skambinančiojo skoniui, ji buvo kuriama iš paprastų, pasikartojančių garsų – dėl šios priežasties visos melodijos buvo panašios ir skambėjo banaliai. Po kiek laiko prekės ženklas „Muzak“ tapo prastos muzikos sinonimu, o 2009 m. įmonė bankrutavo ir valdymą perėmė „Mood Media“. Iki šiol sėkmingai veikianti reklamos kompanija šiuo metu siūlo per 200 muzikinių katalogų, iš kurių įmonės gali rinktis melodiją užlaikomam skambučiui.

Vis dėlto net ir dabar laukimo muzika nėra vertinama palankiai – daugelį skambinančiųjų ji erzina ir skatina padėti ragelį.

„Esu įsitikinęs, kad melodijos, girdimos telefono ragelyje, turi neigiamą poveikį psichikos sveikatą. Didžiausia kankynė – klausytis pasikartojančių melodijos motyvų, kurie niekaip nesibaigia, jei pašnekovas neatsiliepia“, – sako amerikietis muzikos terapeutas Deanas Olsheris ir priduria, kad telefone skambančio garso kokybė prastesnė, todėl ir muzika atrodo ne tokia patraukli.

Muziką keičia reklama

Daugelį skambinančių laukimo muzika erzina, todėl rinkodaros specialistai sumanė išnaudoti tylos minutes reklamai ir, užuot leidę muziką, įrašyti radijo reklamą primenantį pranešimą.

„Iš pradžių muzika skambėdavo tam, kad užpildytų nejaukias tylos pauzes, tačiau vėliau pasirodė, kad tai puiki proga vartotojui perduoti gamintojo žinutę“, – tikina Danny Turneris, reklamos kompanijos „Mood Media“ specialistas.

Tokią idėją įgyvendino „Business Voice“ – jie kuria skirtingą reklamą žmonėms, laukiantiems telefonu arba parduotuvėse. Pašnekovo laukiantiems telefonu melodija ramesnė ir lėtesnė, o parduotuvėse leidžiama muzika greitesnė, kad paskatintų žmones eilėse greičiau judėti.

Vieną žinomiausių laukimo melodijų 1989 m. sukūrė Timas Carletonas ir Darrickas Deelas. Ji jau skambėjo daugiau nei 65 mln. telefonų, o „YouTube“ turi daugiau nei milijoną perklausų.

Lrt.lt

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode