Reklama 2

Kodėl daugiau senų jūrinių konteinerių nėra panaudojama statybose?

 

Jūriniai konteineriai - tai dažniausiai 6,1-12,2 metrų ilgio plieninės dėžės. Jos yra atsparios vandeniui, labai tvirtos ir ilgaamžės. Juose keliauja didžioji dalis pasaulio prekių, tačiau ateina laikas, kai šie konteineriai tampa nebetinkamais logistikos sektoriui. Kodėl tada jie visi nėra perdirbami į pastatus?

Klausimas gali pasirodyti keistas - jei konteineris nebėra tinkamas prekėms iš Kinijos, kaip jis gali būti tinkamas žmonėms? Tačiau yra ne visai taip. Konteineriai yra nuolat parduodami, nors yra pakankamai geros būklės. Kiekviena konteinerius naudojanti logistikos kompanija jų turi tūkstančius. Jie tarnauja ne vienerius metus, tačiau mažų defektų taisyti dažnai neapsimoka. Pavyzdžiui, susidėvėjusio užrakto. Kartais pasitaiko atvejų kai nuo amžiaus susilanksto šių konteinerių kampinės atramos, per kurias jie yra tvirtinami tarpusavyje ir prie laivo. Taigi, juos naudoti tampa nepatogu, nepraktiška, o remontas pareikalautų laiko.

Nauji konteineriai dar gali būti remontuojami, o senesni yra nurašomi ir parduodami. Kadangi jie yra gaminami iš pakankamai geros kokybės plieno, juos noriai susirenka metalo laužo perdirbimo kompanijos. Tačiau stebėtinai dažnai perka ir žmonės bei įvairios statybų įmonės.

Iš tiesų, moduliniai konteineriai gali būti pritaikyti ir naujoms funkcijoms. Jie turi storą kokybišką dažų sluoksnį, kuris saugo nuo korozijos, yra labai tvirti, juos galima statyti vienas ant kito į aukštus, bet stabilius bokštus. Jei pasiseks, toks konteineris nepraleis vandens.

Ir iš tiesų, iš jų gaminami namai. Havro mieste Prancūzijoje taip pastatyti būstai studentams. Nemažai žmonių taip įsirengia mažyčius namelius, kurie dabar yra itin madingi. Sujungus kelis tokius konteinerius galima pasistatyti ir gana didelį namą, o iš dar vieno konteinerio pasidaryti garažą. Tačiau taip jūriniai konteineriai perdirbami labai retai.

Problema yra ta, kad jie neturi langų ir durų, tinkamų žmonėms naudotis kasdien. Taigi, juos reikia išpjauti. Tai stipriai sumažina konteinerio konstrukcinį tvirtumą - išpjovus per daug jų jau nebegalima statyti vienas ant kito. Nors konteineriai turi labai storą dažų sluoksnį, kadaise užpurkštą saugant plieną nuo sūraus jūros vandens, jie neturi izoliacijos. Taigi, metalinis konteineris tampa šaldytuvu, kol nesumontuojama tinkama izoliacija. Nereikėtų pamiršti ir to, kad viršutinė konteinerių dalis yra visiškai plokščia - ant jos kaupsis sniegas, kurį teks valyti. Arba reikės pastatyti šlaitinį stogą.

Taigi, norint apsigyventi jūriniame konteineryje reikia įdėti labai daug darbo, o juk net nepaminėjome, kad jį kažkaip reikia atsivežti ir pastatyti. Viduje taip pat gali būti problemų. Dažnai tokie konteineriai turi medines grindis, kurias teks šalinti, nes jos bus prisigėrusios kelių metų senumo chemikalų - jūs nežinosite, kas buvo plukdoma tuo konteineriu. Žmonės vis tiek juos naudoja, demonstruodami ekologinį mąstymą ir kūrybiškumą, tačiau sutaupyti žymesnės pinigų sumos taip nepavyks, o ir darbo reikės labai daug.

Kita vertus, seni konteineriai yra puikios saugyklos. Dažnai juos įsigyja žmonės norėdami viduje saugiai laikyti retai naudojamą turtą. Biškeke, Kirgizijoje, turgus yra apstatytas senais konteineriais, kuriuose įsikuria prekeiviai.

Taigi, perdirbimo galimybių yra, bet geriau jau nesvajoti apsigyventi konteineryje. Bet, jei reikia sąlyginai mobilios saugyklos tai nėra prastas sprendimas. Ypač jei gyvenate netoli vietos, kur toks konteineris yra parduodamas.

Technologijos.lt

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode