Reklama 2

Kaip automobilį vairuoja tie, kas vartojo alkoholį ir tie, kas rūkė kanapes?

Kasdien pasaulyje mažėjant kanapes draudžiančių įstatymų, sudaromos sąlygos geriau ištirti šią psichoaktyvią medžiagą, kuri nuo seno yra žmonių patirties dalis.

Pirmojo kanapės poveikio vairavimui tyrimo metu buvo nustatyta, kad ji beveik nepablogino gebėjimo vairuoti. Jos sukeltas neigiamas poveikis buvo panašus į tą, kurį žmogus patiria esant leidžiamam girtumo lygiui.

JAV, Iovos universiteto nacionalinio pažangaus vairavimo simuliatoriaus tyrėjai atliko tyrimą, kurį rėmė Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija, Nacionalinis piktnaudžiavimo narkotinėmis medžiagomis institutas ir Nacionalinės narkotikų kontrolės politikos biuras.

Esant simuliatoriuje (7.32 metrų skersmens kupole pritvirtintame 1996 Malibu sedane) buvo fiksuojamas vairuotojų vinguriavimas juostoje, automobilio išvažiavimas iš savo juostos ir vinguriavimo greitis. Variuotojai, kurių kraujyje buvo alkoholio, pasižymėjo suprastėjusiais rezultatais visose trijose srityse, o tie, kurie vartojo tik garintą kanapę pasižymėjo tik vinguriavimu po savo liniją.

Vairuotojai, kurių kraujyje buvo 13.1 µg/L THK (THC), arba delt-9-tetrahidrakanabinolio, aktyviojo kanapės ingrediento, pasižymėjo intensyvesniu vinguriavimu, kuris buvo panašus į vairuotojų, kurių kraujyje buvo 0.08% promilių alkoholio koncentracija, o tai neviršija daugumos šalių leidžiamos ribos. Leidžiama THK riba Vašingtone ir Kolorade yra 5 µg/L. Tuo tarpu Lietuvoje draudžiamas bet koks THK kiekis organizme.

Kaip ir buvo tikėtasi, sumaišius kanapę ir alkoholį pablogėjimas buvo užfiksuotas visose srityse. Bet nedideliais kiekiais naudojama kanapė nesudarė žymaus vairavimo įgūdžių pablogėjimo. Tiesą sakant, kai kas teigia, kad tai padeda vairuoti saugiau, arba lėčiau.

Tyrimo rezultatai dar labiau paryškina faktą, kad alkoholis yra daug pavojingesnis narkotikas nei kanapė, nors jis yra legalus, o kanapė draudžiama.

Visame pasaulyje vykstant kanapės dekriminalizavimui ir legalizavimui, teisėsaugos institucijos privalo ruošti „taisykles ir reglamentus“ vairuotojams. Šie pakitimai turi būti paremti mokslu ir tyrimais, siekiant teisingų baudžiamųjų įstatymų efektyvumo.

Kitas svarbus atradimas turėtų sustabdyti bandymus kurti momentinius testus THK kiekiui kraujyje nustatyti.

Tyrimo metu taip pat buvo nustatyta, kad vairuotojo burnos skysčių analizė gali parodyti, ar paskutiniu metu vairuotojas yra vartojęs kanapę, bet tai nėra tinkamas būdas nustatyti jos poveikį.

„Visi nori tokio prietaiso kaip alkotesteris, kuris veikia su alkoholiu, nes alkoholis metabolizuojamas plaučiuose“, teigia Andrew Spurgin, doktorantūros tyrimus atliekantis žmogus, dirbantis su UI Farmacijos institutu. „Dėl THK metabolinių ir cheminių savybių, su kanape nebus taip paprasta.“

Technologijos.lt

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode