Reklama 2

Išmontuoti bėgiai – pažeistos taisyklės?

Europos Komisija AB „Lietuvos geležinkeliai“ pranešė kad, jos nuomone, išmontavusi Lietuvą ir Latviją jungiančius geležinkelių bėgius, bendrovė riboja konkurenciją Lietuvos ir Latvijos geležinkelių rinkose. Jei bus patvirtinta, kad toks elgesys apribojo konkurenciją, bendrovė būtų pažeidusi Europos Sąjungos antimonopolines taisykles, kurios draudžia piktnaudžiauti dominuojančia padėtimi rinkoje.

Gali skirti baudą

2008 metų rugsėjo mėnesį AB „Lietuvos geležinkeliai“ sustabdė geležinkelių eismą tarp Lietuvos ir Latvijos, o po mėnesio AB „Lietuvos geležinkeliai“ išmontavo bėgius. Iki šiol bėgiai neatstatyti.

Dar 2013 metais Europos Komisija pradėjo oficialią antimonopolinio AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) veiklos tyrimo procedūrą, siekdama išsiaiškinti, ar, išmontavusi geležinkelių bėgius Bugeniai–Rengė, ji neapribojo konkurencijos Lietuvos ir Latvijos geležinkelių rinkose ir taip nepažeidė Europos Sąjungos antimonopolinių taisyklių, kurios draudžia piktnaudžiavimą dominuojančia padėtimi rinkoje. Teigiama, kad gali būti, jog išmontavus bėgius klientai nebegalėjo naudotis kitų geležinkelio įmonių teikiamomis krovinių vežimo tarp Lietuvos ir Latvijos paslaugomis.

Tačiau, Europos Komisijos duomenimis, prieštaravimo pareiškimo išsiuntimas nereiškia, kad tyrimo rezultatas jau yra aiškus: „Prieštaravimo pareiškimas – oficialus Komisijos veiksmas tiriant įtariamą Europos Sąjungos taisyklių dėl konkurenciją ribojančios veiklos pažeidimą. Komisija raštu informuoja susijusias šalis apie joms pareikštus prieštaravimus, o bendrovės gali išnagrinėti į Komisijos tyrimo bylą įtrauktus dokumentus, raštu atsakyti ir prašyti žodinio bylos nagrinėjimo, kurio metu galėtų pateikti savo pastabas Komisijos atstovams ir nacionalinėms konkurencijos institucijoms. Jeigu šalims pasinaudojus gynybos teise Komisija daro išvadą, kad pažeidimas įrodytas, ji gali priimti sprendimą, kuriuo uždraustų tokį elgesį, ir nustatyti baudą, kuri siektų iki 10 proc. bendrovės metinės pasaulinės apyvartos.“

Teiks prieštaravimus

AB „Lietuvos geležinkeliai“ informuoja, kad bylos nagrinėjimo metu bendrovė Europos Komisijai ne kartą teikė išsamius paaiškinimus bei juos patvirtinančius įrodymus, kad Rengės geležinkelio išardymas buvo nulemtas objektyvių aplinkybių ir buvo vykdomas siekiant išvengti didelio masto incidentų dėl šio ruožo kritinės būklės. „Belieka tik apgailestauti, kad Komisija tik paviršutiniškai įvertino bendrovės pateiktus paaiškinimus bei juos pagrindžiančius objektyvius įrodymus, – teigiama oficialiame AB „Lietuvos geležinkeliai“ pranešime. – Pažymėtina tai, kad gautas Europos Komisijos dokumentas (prieštaravimo pareiškimas) nėra laikomas sprendimu, kuriuo tyrimo rezultatas yra aiškus ir baigtas ar kuriuo bendrovei paskiriama bauda. Šis dokumentas tėra vienas iš procedūrinių veiksmų tiriant įtariamą Europos sąjungos taisyklių dėl konkurenciją ribojančios veiklos pažeidimą, kuriuo AB „Lietuvos geležinkeliai“ yra informuojama apie Komisijos įtarimus dėl konkurencijos pažeidimo ir galimą baudos ir/ar kitų poveikio priemonių pritaikymą įtarimams pasiteisinus.“ 

„Lietuvos geležinkeliai" teigė, kad aštuonių savaičių laikotarpyje teiks savo prieštaravimus bei papildomus įrodymus Komisijai dėl atliktų veiksmų teisėtumo. Komisijai atmetus bendrovės argumentus ir nusprendus skirti sankcijas, bus kreiptasi į Europos Sąjungos Bendrąjį teismą.

Komentarai  

-1 #1 Mazikietis 2015-01-29 02:13
Kas kaltas turi buti isaiskintas ir is kaltu turi buti privaloma ,kad pilnai padengtus uz neapgalvotus sprendimus islaikomi nuostoliai ir padengti, nes beprociai taip gali isardyti begius vedancius i Renge. Turi kuo greiciau pradeti atstatymo darbai !
Cituoti

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode