Reklama 2

Pristatė naujo kuro panaudojimo galimybes

      Antradienį Mažeikių rajono savivaldos atstovai ir verslininkai susitiko su UAB „Litgas“ atstovais, kurie pristatė suskystintų gamtinių dujų, kaip naujo kuro, panaudojimo galimybes.

Vysto naują verslą

UAB „Litgas“ atstovė Kristina Rimkūnaitė prisipažino, jog pristato produktą, kurio kol kas Lietuvoje dar nėra, jis Lietuvoje atsiras 2017 metais, tačiau tam reikia pasiruošti, o pasiruošimas užtrunka apie metus, todėl reikėtų pradėti iš anksto: „Norim pristatyti naują dalyką. Kiek žinau, pas jus pernai turėjo būti Estijos kompanija su ta pačia produkcija. Mes tą produktą turėsime 2017 m. 2015 m. į Klaipėdą atplaukė pirmasis komercinis suskystintų gamtinių dujų krovinys ir buvo nuspręsta, kad reikia vystyti mažos apimties suskystintų gamtinių dujų verslą. 2017 m. antroje pusėje yra galimybė turėti buteramą ir išvežiojimą į tolimiausius Lietuvos rajonus. Mažeikiai patrauklūs, nes turi kelis stambius šilumos vartotojus. Atsirado komercinis interesas, galim pasiūlyti pigesnius variantus. Kad tai nėra kažkas labai naujo, galima pasižiūrėti Lenkijoje. Ten dabar veikia apie 60 sudujinimo stotelių, kur pramonės, šildymo reikmėms naudojamos būtent suskystintos gamtinės dujos. Jos vežamos iš Olandijos, Kaliningrado srities. Pačios stotelės statyba užtrunka apie metus, nes daug paruošiamųjų darbų.“ Pasak K. Rimkūnaitės, galima nuvažiuoti į artimiausią stotelę Lenkijoje ir pažiūrėti, kad ten nėra nieko sudėtingo.

Su biokuru nekonkuruoja

„Litgas“ atstovė iškart akcentavo, jog suskystintos gamtinės dujos negali konkuruoti su biokuru: granulėmis, skiedromis, durpėmis ir kt.: „Kur naudojamas pigesnis biokuras, tai neaktualu, tačiau kur naudojamas mazutas, skalūno alyva, suskystintos naftos dujos, gamtinės dujos juos kuo puikiausiai keičia ir yra pigesnė alternatyva.“

Saugūs objektai

Pasak K. Rimkūnaitės, suskystintų gamtinių dujų stotelės yra pakankamai saugūs objektai. Įvykus avarijai gamtinės dujos susimaišo su oru ir tą debesį nuneša, gaisro galimybės nėra: „Tiek Olandijoj, tiek Ispanijoj, Norvegijoj saugos atstumai dvigubai mažesni negu suskystintų naftos dujų. Stotelės statomos šalia pastatų. Įvairiose šalyse galima pamatyti, jog stotelės mažuose miesteliuose stovi vos ne pačiame centre ir patenkina visų miestelio gyventojų gamtinių dujų poreikį.“

Atveža dujovežiais

      K. Rimkūnaitės teigimu, kol kas Lietuvoje teisės aktai dėl siūlomo alternatyvaus kuro dar tik rengiami, tačiau norėtųsi, kad kiekvienas, nusprendęs naudoti suskystintas gamtines dujas, atėjęs pasiimtų vienodas sąlygas ir nereikėtų kiekvienu atveju derinti atskirai.

      Pasak įmonės atstovės, investicijos į tokį objektą siekia 400–600 tūkst. eurų, priklausomai nuo pasirinkto galingumo, įrangos tiekėjo, suvartojimo. Dujos vežamos dujovežiais, per parą galima suvažinėti per 500 km: „Atvežti jokių problemų, taip kad atsarga gali būti ir mažesnė. Kiti laiko 3 dienų atsargą, kiti mažiau, kur atstumai didesni, turi ir 5 dienų atsargą.“

Gali nuomotis

      Esant suskystintų gamtinių dujų poreikiui, pasak K. Rimkūnaitės, statomos ne tik stacionarios sudujinimo stotelės, bet ir mobilios stotelės, taip vadinami skidai, kurie gali būti atvežami bet kur.

      „Naudojant biokurą, žinote, kad gali prireikti papildomos energijos. Galima kaip papildomą energijos šaltinį atvežti skidą, konteinerį ir energiją papildomai gaminti iš dujų.“ Išsinuomotą įrangą galima naudoti tam tikrą laiką, kiek tai reikalinga vartotojui.

Naudojama maisto pramonėje

      Pasak įmonės atstovės, šiuo metu naujasis kuras naudojamas pieno gamyklose, kur yra nuolatinis energijos poreikis, stabilus suvartojimas: „Tai sąlyginai švarus energijos šaltinis ir dėl higienos reikalavimų gerokai mažesnė tarša. Lenkijoje iš 60 stotelių 40 proc. pastatyta būtent prie pieno perdirbimo gamyklų. Estijoje pastatyta pirmoji stotelė irgi prie pieno perdirbimo gamyklos. Dujos gabenamos atšaldytos iki minus 130 laipsnių ir daugiau, taigi jos gali būti panaudojamos ne tik šilumos gamybai, bet ir atšaldymui. Chemijos pramonėje suskystintos gamtinės dujos irgi naudojamos.“

Tinka transportui

      K. Rimkūnaitės teigimu, suskystintos gamtinės dujos naudojamos transportui: „Europos Sąjungos paskelbti mobilumo planai neleidžia naudoti dyzelino ir dyzelino su elektra. To yra atsisakoma. Remiama perspektyva naudoti dujomis, elektra varomas transporto priemones. Dujos laikomos švariausiu kuru. Prancūzijoje parengtas vyriausybės planas, kur planuojama visiškai atsisakyti sunkiojo transporto, varomo dyzelinu, ir vystyti suskystintų gamtinių dujų vartojimą.“

Savivaldybės merui Antanui Teniui pasidomėjus, ar galimas dujų kolonėlių naudojimas autobusams, K. Rimkūnaitė atsakė, jog galimas, ir tai jau yra daroma: „Varšuvoje važinėja 35 tokie autobusai, Olštyne – 11. Yra dvi stotelės: suskystintų ir suspaustų dujų, eksperimentuojama, kurios pigesnės. Pasirodo, suskystintoms reikia mažiau elektros energijos. Autobusai, varomi suskystintomis gamtinėmis dujomis, niekuo nesiskiria nuo naudojančių dyzeliną. Yra trys tokių autobusų gamintojai. Kainų skirtumas siekia 10 tūkst. eurų. Taip pat labai svarbus saugumo klausimas. 2012 m. demonstruojant tokius autobusus, kilo gaisras. Autobusas sudegė, o bakas liko sveikas, nes yra vakuumas ir jis nesprogsta, nedega. Taip pat tokie autobusai važinėja Estijoje, Olandijoje, Ispanijoje, Kinija pirmaujanti, joje per 40 tūkst. tokių autobusų.“

           

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode