Mažeikiuose pradedamas projektuoti viadukas per geležinkelį

      Neseniai mažeikiškius pasiekė žinia, jog pajudėjo viaduko per geležinkelį statybos reikalai. Paskelbtas konkursas techninio projekto rengimui, tad galima tikėtis, jog netrukus prasidės statybos darbai. Viadukas turėtų iškilti Algirdo gatvėje, dabartinės geležinkelio pervažos vietoje.      

Planuota seniai

      Ministro Pirmininko patarėjas susisiekimo klausimams, Mažeikių rajono savivaldybės tarybos narys Darius Jarmantavičius informavo, kad spalio 29 d. Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos paskelbė projekto „Viaduko virš geležinkelio Mažeikių m. Algirdo g. įrengimas“ techninio projekto ir techninės priežiūros konkursą.

      Pasak Savivaldybės mero Antano Tenio, kalbos apie viadukus ir tunelius per geležinkelį prasidėjo jau prieš kokius 15–20 metų: „Padaryta įvairiausių galimybių studijų, projektų, mokamų ir nemokamų, įvairiausių siūlymų ir variantų ties Viekšnių pervaža, paskui ties Algirdo g. pervaža. 2011 m. buvo susikūrusi iniciatyvinė grupė „Mažeikių geležinkelio tunelis“, kuri pateikė peticiją „Mažeikių geležinkelio tuneliui – taip!“, kreipėsi į Seimą, Susisiekimo ministeriją, „ORLEN Lietuva“, norėdama inicijuoti tokį projektą, kad geležinkelis eitų po žeme, o virš tunelio būtų kuriama infrastruktūra 8 ha plote. Pati idėja gal ir nieko, bet finansinės galimybės to neleido daryti. 2011 m. birželio mėnesį vykome į Susisiekimo ministerijoje vykusį posėdį, kur buvo nagrinėjamas šitas klausimas ir viceministras manęs paklausė, ko nori Mažeikių rajono savivaldybės taryba. Aš tada tikrai tuo klausimu nieko negalėjau atsakyti ir po to grįžę paprašėme, kad Susisiekimo ministerija, AB „ORLEN Lietuva“, „Lietuvos geležinkeliai deleguotų savo atstovus, prisidėjo mūsų specialistai ir buvo sudaryta darbo grupė, kuri išnagrinėjo visus variantus. 2012 m. Taryboje patvirtinome visą eigą, kaip turėtų spręstis visų tų tunelių, viadukų eiliškumas ir kaip turėtų būti sprendžiami visi šitie klausimai.“

      Savivaldybės Vietinio ūkio skyriaus vedėjas Alfonsas Žiulpa patvirtino, jog nuo 1999 m., kai pradėta kalbėti apie galimybę sujungti Mažeikių senamiestį su mikrorajonu, parengta ne viena galimybių studija, nagrinėjusi po keletą galimų variantų: „Pirmoji studija atsirado 1999 m., ją parengė „Vilniaus planas“. Pasiūlyti du variantai, vienas iš jų – tunelis, kuris būtų kainavęs apie 34 mln. litų. Tuo metu tai buvo didžiulė kaina ir finansinės galimybės statyti tunelį nebuvo. Antroji studija parengta 2006 m. „Tiltų ekspertų centras“ pateikė tris variantus, tačiau jie nepasiteisino. Trečiąją studiją 2008 m. rengė Transporto ir kelių tyrimo institutas, išnagrinėjęs 8 variantus. Pagrindinis buvo Algirdo gatvėje, čia taip pat buvo pateikti dar trys galimi variantai, pasirinktas dabartinis. Dar vieną studiją padarė visiškai nemokamai, tačiau ji nepasiteisino. 2012 m. sudaryta komisija, kuriai vadovavo tada vicemeras, dabar Seimo narys Kęstutis Bartkevičius. Siūlėme tunelį įrengti Troškučių gatvėje, kol pasirengs Algirdo g. uždarymui. Realūs rezultatai pasirodė praėjusiais metais. Susisiekimo ministerija pasirinko Algirdo g. projektą. Troškučių gatvės tunelio atsisakyta.“

Pradėti darbai

        Kaip teigė meras ir Vietinio skyriaus vedėjas, pirmieji darbai dėl viaduko statybos pajudėjo praėjusiais metais, kai, pasak A. Tenio, atsirado 2014–2020 m. europinės lėšos: „Kreipėmės į Susisiekimo ministeriją, į Kelių direkciją, tada mums buvo pritarta, kad objektas reikalingas, ir spalio 29 d. paskelbė konkursą dėl viaduko projektavimo. Preliminari objekto vertė – 11,63 mln. eurų. Projekto organizatorius – Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, partneriai – Mažeikių rajono savivaldybė ir AB „Lietuvos geležinkeliai“.“ 

      Kada prasidės statybos darbai negalėjo pasakyti nei A. Tenys, nei A. Žiulpa, nei D. Jarmantavičius, pasak jų, viskas priklauso nuo to, kaip vyks projektavimo konkursas, viešieji pirkimai.

      „Buvo atnaujintas 2008 m. investicinis projektas ir jam pritarta, šiek tiek pakoreguojant, atlikti priešprojektiniai darbai, kurie jau leis intensyviai dirbti techninio projekto rengėjams, kada laimės konkursą. Visi klausia, kada pradžia ir pabaiga. Pradžia galėtų būti kitų metų antroje pusėje, jei viskas sklandžiai vyktų, nebūtų jokių apskundimų, – dėstė Savivaldybės meras. – Pabaiga priklausys nuo rangovų, o rangovas turėtų būti suinteresuotas kuo greičiau užbaigti, nes bus tam tikrų nepatogumų eismui, manau, kad per metus galėtų būti užbaigtas, bet tai jau optimistinis variantas.“

      Šiek tiek pesimistiškiau viaduko statybos terminus įvardino D. Jarmantavičius. Pasak jo, viskas priklauso, kiek bus apskundimų: „Jei nesutrukdys teisminiai procesai, o taip gali būti, nes visoje Lietuvoje yra įmonių, kurios laikosi principo – jei ne man, tai niekam, ir piktybiškai skundžia visų konkursų rezultatus, o tada prasideda teismai, delsiamas laikas. Jei to pavyktų išvengti, tai maždaug per metus būtų parengtas techninis projektas, įvyktų viešieji rangos darbų pirkimai ir 2017 m. viduryje galėtų prasidėti statybos, o 2018 m. jau turėtume viaduką ir sutvarkytas jo prieigas.“

Vyks ir rekonstrukcija

      Pasak A. Tenio, statant viaduką, vyks darbai nuo Algirdo–Gamyklos gatvių susikirtimo, kur prasidėtų žiedu ir per geležinkelį užsibaigtų Algirdo–Vakarų g. sankryžoje įrengiant šviesoforus: „Turėtų spręstis Stoties gatvės rekonstrukcija nuo pat pradžios palei geležinkelį ir įeitų į Algirdo gatvę. Toliau būtų laikinas pravažiavimas palei dabartinę pervažą. Tuo pačiu turėtų vykti ir kitų gatvių rekonstrukcija.“

      A. Žiulpos teigimu, projektas „Viaduko virš geležinkelio Mažeikių m. Algirdo g. įrengimas“ turėtų jungtis prie Skuodo g. projekto su žiedu Skuodo–Algirdo g. sankryžoje ir su žiedu Gamyklos-Algirdo g. sankryžoje. Ties Algirdo ir Vakarų g. sankryža būtų šviesoforai.

      D. Jarmantavičiaus nuomone, turi būti ne tik įrengtas viadukas, bet ir suprojektuotos prieigos, kaip automobiliai kils ir leisis nuo viaduko, rekonstruotos gatvės, kad transporto srautai nuosekliai įsilietų į judėjimą.

Bus pėsčiųjų perėja

      „Būdas žemaičių“ pasidomėjo ir pėsčiųjų perėjos per geležinkelį likimu. Pasak D. Jarmantavičiaus, pėsčiųjų perėja virš geležinkelio turėtų atsirasti artimiausiu metu: „Konkursas rangos darbams jau paskelbtas. Objektas nebūtų labai sudėtingas, tad jis galėtų būti baigtas gal net kitais metais, jei nebūtų piktybinių trukdžių.“

      Kaip informavo meras, dėl pėsčiųjų perėjos suderinti visi dokumentai su Transporto investicijų direkcija, sudaryta darbo grupė, kuri nagrinės iškilusius klausimus. Paskelbtas viešasis konkursas rangos darbams: „Turime jau ir vieną pretenziją, kuri dabar nagrinėjama. Kai bus baigta nagrinėti ir jei nesulauksime kitų pretenzijų, prasidės statybos darbai. Projekto suma paaiškės po viešųjų pirkimų, už kiek pavyks nusipirkti. Preliminari suma būtų apie 1,4 mln. eurų. Per metus turėtų būti pastatyta, bus su stogu, su liftu, kad galėtų ir neįgalieji saugiai įveikti geležinkelį.“

Komentarai  

0 #2 Gintas 2015-11-30 21:15
34 milijonai litų tai yra mažiau nei 10 mln euru plius išlaisvinta žemė daug , o dalinai problemą sprendžiantis viadukas kurio tik preliminarus paskaičiavimai 11,63 mln euru ir turint galvoje kad nei darbo jega nei medžiagos nepabrango jau normaliai kažkaip čia su matematika nekaip valdžiažmogiams.
Cituoti
0 #1 Gintas 2015-11-13 09:03
ar tik ne rinkimai arteja? :lol:
Cituoti

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode