Reklama 2

Daugiabutis – kelias dienas be vandens?

Nesklandžių renovacijos darbų iškankinti gyventojai varginami ir toliau

Žemaitijos 15 namas žiniasklaidos akiratin dėl gyventojų skundų papuola jau kelintą kartą. Problemos – dėl renovacijos. Darbus turėjusiai atlikti statybos įmonei bankrutavus, gyventojai ilgam buvo palikti kiauromis sienomis, be balkonų ir šiukšlyne.

Praėjusią savaitę „Būdo žemaičių“ redakciją pasiekė naujas skundas, jog visam savaitgaliui namas paliktas be vandens.

Gauti atsakymus į šį klausimą nei iš Savivaldybės, nei iš namą administruojančios bendrovės redakcijai nesisekė kone savaitę. Tik kreipusis į Savivaldybės administracijos vadovus ir pakartotinai – į UAB „Tavo pastogė“ reikalai pajudėjo.

 

Prilygino košmarui

„Jums vėl rašo Žemaitijos 15 namo pavargę žmonės dėl renovacijos, – rašoma jau nebe pirmame skunde „Būdui žemaičių“. – Dabar problema dėl vandens tiekimo, nebežinom, kur kreiptis. Buvo pranešta, jog bus keičiamas šalto ir šilto vandens magistralinės trasos mūsų name rugpjūčio 5 ir 6, bet per šias dienas nepakeitė, nebuvo vandens ir rugpjūčio 7 dieną, bet nesutvarkė taip pat, paliko mus visam savatgaliui be vandens. Skambinom į „Tavo pastogę“, bet naudos nebuvo.“ Tokią padėtį Žemaitijos 15-ojo namo gyventojas pavadino košmaru.

Delsė atsakyti

Redakcija, norėdama išsiaiškinti situaciją, dar praėjusį ketvirtadienį kreipėsi į Savivaldybės atsakingus asmenis ir į namo administratorių – UAB „Tavo pastogė“. Tačiau gauti atsakymus sekėsi sunkiai. Savivaldybės Statybos ir remonto skyriaus vedėjas Kęstutis Šimkūnas tą dieną informavo, jog minėto namo darbus kuruoja skyriaus vyr. specialistas Stasys Gargasas, kuris iki rugplūčio 24 d. atostogaujantis. Paklaustas, kas gali jį pavaduoti, atsakant į iškeltą problemą, vedėjas paprašė patikslinti klausimą. Po to redakcija gavo atsakymą, jog klausimas aiškus. „Ryt pateiksiu  informaciją. Žinau, kad šiuo metu gyventojai turi vandenį“, – ketvirtadienį rašė el. laiške K. Šimkūnas. Deja, žadėta informacija redakcijos nepasiekė ne tik kitą dieną, bet ir pirmadienį iki vakaro, nors vėliau vedėjas tvirtino, jog laišką išsiuntęs.

Pirmadienį, pakartotinai užklausus, atsakymo negauta iki pietų, tuomet kreiptasi į Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoją Eimantą Salatką, kuris patikino, jog šiuo klausimu atsakingas kitas pavaduotojas Saulius Šiurys, tačiau jis dirba po atostogų pirmą dieną ir nežino situacijos. E. Salatka pažadėjo, jog tuoj po pietų pertraukos redakcija atsakymą gaus. Deja, kaip vėliau sužinojome, įpareigotas pateikti atsakymą K. Šimkūnas vėl to nepadarė.

Ketvirtadienį raštu kreiptasi ir į „Tavo pastogės“ vadovus – direktorių ir pavaduotoją. Nepalikus jų ramybėje ir pirmadienį, po kurio laiko direktorius Antanas Naujokas susisiekė su „Būdu žemaičių“ pats. Jis tvirtino, jog pavaduotoja praėjusią savaitę atostogavusi, o jis pats tiesiog per darbų gausą neperžiūrėjo el. pašto.

Pirmadienį, po Savivaldybėje vykusio Ekonomikos komiteto posėdžio, „Būdui žemaičių“ pavyko „pasigauti“ abu Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojus E. Salatką ir S. Šiurį bei Statybos ir remonto skyriaus vedėją K. Šimkūną, tačiau konkrečių ir aiškių atsakymų į minėtą Žemaitijos 15 namo gyventojo skundą pateikti nė vienas negalėjo. K. Šimkūnas, teigdamas, jog blogai daro žmonės, kreipdamiesi į redakciją, tikino, kad dėl skundo buvo sukvietę namo bendrijos susirinkimą ir laukia paaiškinimo iš rangovo. Pirmadienį, po darbo valandų, K. Šimkūnas persiuntė, kaip jis tikino, siųsto ir redakciją nepasiekusio ankstesnio laiško turinį.

Iš eilės

Klaipėdos uždaroji akcinė bendrovė „Gora“ Žemaitijos g. 15-ojo namo atnaujinimo darbus pradėjo dar 2013 m. pabaigoje, tačiau dėl netinkamo darbų vykdymo ir įmonės bankroto sutartis nutraukta 2014 m. lapkričio 9 d. „Rangovui bankrutavus, namas liko nepabaigtas.Tada buvo sudaryta komisija, paskaičiuota, kiek „Gora“ yra atlikusi darbų ir kiek dar liko neįsisavinta lėšų. Buvo skelbiamas naujas konkursas, laimėjo nauja kompanija „Budinks“, kuri turi užbaigti renovaciją. Darbai pajudėjo, gyventojai turėtų būti nusiraminę, nes kompanija vis tiek įvykdys savo įsipareigojimus“, – „Būdui žemaičių“ po posėdžio sakė S. Šiurys.

Negauto laiško turinys

„Šiandien (data neaiški, – aut. past.) 10.00 val. rangovas „Budinks“, kuris atlieka vamzdynų keitimo darbus, susitinka su gyventojų atstovu Aleksandr Fuks. Apie vandens problemą minėtomis dienomis jie nebuvo informuoti. Aš pats dalyvavau pasitarime rugpjūčio 6 dieną, kuriame buvo ir Aleksandr, bet dėl vandens nebuvo klausimo, – rašoma vakar vakare gautame K. Šimkūno el. laiške. – 2015-08-14 dieną 10.00 val. aš irgi dalyvavau susitikime, kuriame buvo iškelta versija, kad perjungus vandens stovus į naują magistralę, nebuvo atsukti vandens ventiliai, kad paduotų vandenį į stovus. Susitikimo metu nepavyko išsiaiškinti buvusios situacijos. Už statybos objektą ir atliekamus darbus, tarp jų ir vandens atjungimą bei pajungimą, atsakingas rangovas UAB „Budinks“.“

Kaltos rūdys?

Vakar po posėdžio „Būdo žemaičių“ pakalbintas K. Šimkūnas teigė, jog keičiami nuotekų vamzdynai: „Praktiškai ant kiekvienų durų vykdant darbus nurodytos firmos, kokia dirba. Ten dirba viena firma, kuri keičia vamzdynus, ir šiluminiame mazge dirba „Tavo pastogė“. Nurodomos valandos, kada, kokiu momentu ir kiek laiko bus keičiamos. Vanduo buvo užsuktas kažkur 1,5 valandos, greičiausiai 6 dieną. Kai užsuki stovus, yra plieniniai vamzdžiai, jie užsineša. Paskui, kai pajungi vandenį, jie užsineša rūdimis. Man užkliuvo, kad skundžiasi, jog silpnai bėga. Vieni gyventojai patys atsisuka, išsivalo tuos sietelius, kiti gyventojai gal ne visai supranta, ką reikia daryti. Aiškinausi ir su statybininkais, ir su „Tavo pastoge“. Šiluminiame mazge ta firma, kur keičia vamzdžius, praktiškai nedirba. Buvo užsukta sklendė. „Budinks“ turi pateikti paaiškinimą. Kad nebuvo vandens, pats bendrijos atstovas nežinojo. Niekas nežinojo. Kaip sakiau, viskas yra parašyta ant laiptinės durų“.

Rangovų pozicija

„Mūsų įmonė atlieka vamzdynų keitimo darbus rūsyje. Rugpjūčio 7–8–9 d. darbų neatlikinėjome, – rašoma UAB „Budinks“ paaiškinime Savivaldybei. – Atliekant darbus sklendė karšto vandens recirkuliacijai buvo užsukta šiluminiame punkte, bet mūsų darbuotojai atlikus darbus rugpjūčio 5 d. sklendę atsuko. Kadangi šilumos punktas neužrakinamas ir jame lankosi „Tavo pastogės“ darbuotojai ir statybos įmonės SMD (UAB „Statybosmontavimo darbai“, – aut. past.) darbuotojai, mes negalime atsakyti už sklendės reguliavimą. Apie vandens nebuvimą kitomis darbo dienomis remonto darbų eigoje gyventojai nuolat informuojami.“ Paaiškinime teigiama, jog gyventojams nurodomi kontaktai, kur kreiptis, ir rugpjūčio 5 ir 6 dienomis bendrovė gavusi kelis skambučius pašalino problemą, pakeitė vandens čiaupo sietelius, kurie užsikimšę dėl rūdžių atliekant darbus. Dėl to, pasak jų, esą ir galėję būti karšto vandens slėgio sutrikimai.

Neatsakingai dirba rangovai?

Pasak UAB „Tavo pastogė“ direktoriaus A. Naujoko, darbų sutartis pasirašyta su Savivaldybe ir „Tavo pastogė“ su rangovu tik derina kai kuriuos klausimus. „Rangovai ne viską padarė atsakingai. Užsuko karšto vandens sklendes, sugadino siurblį, – „Būdui žemaičių“ komentuodamas skundą vakar sakė A. Naujokas. – Sprendžiame visas bėdas ir tikimės, kad iki šildymo sezono renovacijos darbai bus baigti ir jų išvarginti gyventojai galės džiaugtis nauda.“

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode