Reklama 2

Žiniasklaidoje kaip ir žemėlapyje – matomiausi didžiausi miestai

 

Žiniasklaidos dėmesys, skiriamas didiesiems Lietuvos miestams, pasiskirsto daugmaž tolygiai pagal jų dydį ir ekonominį pajėgumą. Tuo tarpu kurortai ir kurortinės vietovės viešojoje erdvėje dėl dėmesio konkuruoja stipriau, neatsižvelgiant į miesto gyventojų skaičių. Tai rodo žiniasklaidos stebėsenos ir analizės bendrovės „Mediaskopas“ atliktas tyrimas, skaičiuojant dešimties didžiausių Lietuvos miestų, trijų pagrindinių kurortų ir keturių kurortinių vietovių paminėjimus žiniasklaidoje nuo 2015 metų pradžios iki 2017 pirmojo pusmečio pabaigos.

„Tam tikras suaktyvėjimas miestų komunikacijoje buvo stebimas po 2015 m. savivaldybių rinkimų, tačiau didesnės įtakos miestų matomumo tendencijoms tai neturėjo – pavyzdžiui, atotrūkis tarp Vilniaus ir Kauno visais skaičiuotais atskirais pusmečiais išliko gana didelis, kas ir atsispindi galutiniame rezultate“, – pažymi „Mediaskopo“ direktorė Jūratė Stankuvienė.

Didžiausių miestų dešimtuke staigmenų nėra

Iš 10-ies daugiausiai gyventojų turinčių Lietuvos miestų 4 didieji – Vilnius, Kaunas, Klaipėda ir Šiauliai – atsiriekė net 77,3 procento visų paminėjimų, likusiems 6-iems palikdami vos 22,7 procento. Tai labai arti procentinės gyventojų išraiškos – pirmuose keturiuose miestuose gyventojų skaičius sudaro 80 procentų visų dešimties miestų gyventojų.

Per tirtą 2,5 metų laikotarpį Vilnius buvo paminėtas  937,7 tūkst. žiniasklaidos pranešimų, Kaunas – 700,6 tūkst., Klaipėda – 391,5 tūkst., Šiauliai – 276,5 tūkst., Panevėžys – 213,3 tūkst., Alytus – 138,6 tūkst., Utena – 105,3 tūkst., Marijampolė – 100,8 tūkst., Jonava – 61,2 tūkst. Mažeikiai – 53 tūkst. pranešimų. Miestų dešimtuke yra tik dvi išimtys – Utena, pagal gyventojų skaičiuje esanti 10 vietoje, atsiduria 7 vietoje pagal matomumą žiniasklaidoje, o mažiau už Mažeikius gyventojų turinti Jonava aplenkia juos pagal publikacijų ir pranešimų kiekį. Šie pavyzdžiai rodo, kad matomumas žiniasklaidoje siejasi ir su miesto ekonominiu pajėgumu.

Kurortai dėl dėmesio varžosi

Trijų pagrindinių kurortų neabejotina lyderė pagal matomumą žiniasklaidoje yra Palanga. Nuo 2015 metų pradžios iki 2017 pirmojo pusmečio pabaigos šis miestas paminėtas 82,2 tūkst. žiniasklaidos pranešimų. Tuo tarpu Druskininkų vardas paminėtas 53 tūkst., o Birštono – 33,5 tūkst. pranešimų. Skaičiuojant atskirais tirto laikotarpio pusmečiais, matomas ryškus Birštono spurtas: pirmąjį 2015 m. pusmetį jis buvo paminėtas 3,2 tūkst. pranešimų, kas pusmetį jų daugėjo, kol 2017 m. pirmąjį pusmetį jų pasirodė net 8,1 tūkst., ir pagal to pusmečio rezultatus visiškai priartėjo prie Druskininkų (8,9 tūkst.). Tuo tarpu Palangos ir Druskininkų matomumo kreivėje, lyginant atskirus pusmečius, tokių ryškių šuolių nestebima.

Kurortinės vietovės matomos ryškiai

Keturi kurortinės vietovės statusą turintys Lietuvos miestai – Trakai, Anykščiai, Ignalina ir Zarasai – žiniasklaidos dėmesio nestokoja. Čia pirmaujantys Trakai tirtu 2,5 metų laikotarpiu paminėti 68,8 tūkst. žiniasklaidos pranešimų ir absoliučioje miestų įskaitoje patenka į dešimtuką. Anykščiai per tą patį laikotarpį paminėti 50,5 tūkst., Ignalina – 38,6 tūkst., Zarasai – 30,5 tūkst. žiniasklaidos pranešimų.

Žiniasklaidos tyrimas atliktas stebint nacionalinių, regioninių, rajoninių leidinių ir žurnalų publikacijas, interneto portalų ir naujienų agentūrų pranešimus, radijo ir televizijos laidas.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode