Parama dėkojame




Sprogimas

Simboliškai pradėti Rengės ruožo atstatymo darbai

 

Birutė ŠNEIDERAITIENĖ

Antradienį Mažeikiuose, prie buvusio geležinkelio ruožo į Rengę atšakos, vyko renginys, kurio metu simboliškai pradėti ruožo atstatymo darbai: pasirašyta sutartis, paklotas pirmasis bėgis.

Renginyje dalyvavo „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška, PKN ORLEN generalinis direktorius Daniel Obajtek bei LR susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Mažeikių rajono vadovai pakviesti nebuvo. „ORLEN Lietuva“ bendrovės atstovo teigimu, tai tik dviejų įmonių renginys, nesusijęs su Mažeikiais.

Pasirašė susitarimą

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi atstatyti 19 kilometrų ilgio ruožą iš Mažeikių į Latvijoje esančią Rengę. Prieš dešimtmetį išardytu keliu produkciją į Latviją gabendavo Lenkijos naftos koncerno „ORLEN“ valdoma Mažeikių naftos perdirbimo bendrovė „ORLEN Lietuva“.

Užvakar Mažeikiuose „Lietuvos geležinkelių“ vadovas M. Bartuška ir Lenkijos „ORLEN“ generalinis direktorius D. Obajtekas pasirašė susitarimą dėl įmonių bendradarbiavimo.

„Šiandien pasirašėme priedą prie sutarties, kurio dėka galėsime gabenti daugiau krovinių. Tai bus pelninga ne tik Lenkijai, bet ir Lietuvai“, – tądien spaudos konferencijoje Mažeikiuose sakė D. Obajtekas. 

Gabens į Lenkiją

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ savo lokomotyvais gabens Lenkijos naftos koncerno „ORLEN“ valdomos Mažeikių naftos perdirbimo gamyklos „ORLEN Lietuva“ krovinius į Lenkiją. Iki šiol geležinkeliai įmonės pagamintus degalus veždavo tik Lietuvoje.

    „Lietuvos geležinkeliai“ pranešė, kad Lenkijos kryptimi per metus numatoma išgabenti kelis šimtus tūkstančių tonų „ORLEN Lietuvos“ produkcijos, taip užtikrinant ORLEN grupės veiklos lankstumą ir Lenkijos aprūpinimo degalais saugumą. Šiuo metu geležinkeliai perveža apie 9 mln. tonų jos krovinių per metus. 

Abipusė nauda

„Bendrovė „ORLEN Lietuva“ yra strateginė regiono bendrovė, todėl, siekiant išnaudoti turimą potencialą, būtina jos tolesnė plėtra. Šiandieniai sprendimai bei pareiškimai patvirtina nuoseklią bendrovės ateities vystymosi viziją. Glaudus bendradarbiavimas tarp PKN ORLEN ir jos partnerių Lietuvoje bus naudingas visoms šalims“, – spaudos konferencijoje sakė PKN ORLEN generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas D. Obajtek. Pasak jo, geri santykiai tarp bendrovių yra ir puikių santykių tarp Lenkijos ir Lietuvos atspindys, o palanki aplinka ypač svarbi verslui: „Šios dienos susitarimas yra efektyvaus abipusio bendradarbiavimo rezultatas. „ORLEN Lietuva“ yra vienas svarbiausių „Lietuvos geležinkelių“ klientų, o naftos perdirbimo įmonei svarbu užsitikrinti patikimas logistikos paslaugas.“

Paklojo bėgį

Įmonių vadovai taip pat paklojo simbolinį bėgį atstatomoje geležinkelio atkarpoje iš Mažeikių į Rengę Latvijoje.

„Šis bėgio padėjimas turi didelę ne tik ekonominę, bet ir simbolinę reikšmę. Sprendžiami tie nesusipratimai, kurie buvo praeityje tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir „ORLEN“ bendrovės“, – sakė susisiekimo ministras R. Masiulis. Pasak jo, nesusipratimas turėjo įtakos Lietuvos ir Lenkijos santykiams: „Džiaugiuosi, kad šiandien galime kalbėti apie stiprėjančią partnerystę ir naujas galimybes. Abiejų šalių santykius ne vienus metus gadinusi Rengės istorija taip pat baigiama. Lietuva įsipareigojo atstatyti eismą Rengės ruožu ir šiandien dar kartą patvirtino, kad šio įsipareigojimo laikosi.“

„Abi pusės suinteresuotos ieškoti naujų verslo krypčių bei rasti abiem pusėms geriausius sprendimus“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius M. Bartuška.

Pabaiga – po metų

Minėtą ruožą pagal su Europos Komisija suderintą veiksmų planą ketinama atstatyti iki 2019 m. pabaigos. „Lietuvos geležinkeliai“ jau paskelbė remonto darbų konkursus, į kurių apimtį įtraukti ir Rengės sutvarkymo darbai. Anksčiau skaičiuota, kad 19 km ilgio ruožo atstatymas „Lietuvos geležinkeliams“ kainuotų apie 20 mln. eurų, tačiau, išsamiai įvertinus visas galimybes, Rengės ruožą planuojama atstatyti perpus pigiau – už 10 mln. eurų.

Skyrė baudą

Rengės geležinkelio ruožą, kaip vieną iš alternatyvių geležinkelio kelių į Latviją, dėl pavojaus eismo saugumui nustota eksploatuoti 2008 m. Nustojus jį naudoti, naftos produktams gabenti į Latviją naudotos kitos geležinkelio jungtys.

Už išardytą ruožą į Rengę Europos Komisija AB „Lietuvos geležinkeliai“ skyrė 27,87 mln. eurų baudą, kurią bendrovė sumokėjo.

Nekvietė

Pernai atidarant Mažeikiuose pėsčiųjų viaduką per geležinkelį nedalyvavo nei „Lietuvos geležinkelių“, nei Vyriausybės bei Seimo atstovai, nors ir buvo kviesti. Į šį renginį organizatoriai rajono vadovų nekvietė. Pasak jų, tai tik dviejų įmonių renginys. Mažeikių rajono savivaldybės meras Antanas Tenys, paklaustas nuomonės, „Būdui žemaičių“ teigė, jog apie Savivaldybės pašonėje suorganizuotą renginį sužinojęs tik iš radijo: „Išgirdau šiandien per radiją. Kvietimo negavau ir atsakymo neturiu. Su „Lietuvos geležinkeliais“ turime bendrų projektų ir tikimės bendradarbiauti.“

Lankėsi pas vyskupą

Prieš atvykdami į Mažeikius, antradienį PKN ORLEN prezidentas D. Owajtek ir „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Michal Rudnicki lankėsi Telšiuose. Kartu su Telšių vyskupu Kęstučiu Kėvalu padėjo gėlių vainiką ir uždegė žvakeles prie memorialinės lentos, skirtos broliams Narutavičiams atminti. Svečiai lankėsi Telšių katedroje ir atnaujintos kunigų seminarijos patalpose, iš kur pasigrožėjo Telšių miesto panorama. Svečiai džiaugėsi, jog pradedamas atstatyti 19 km geležinkelio ruožas Bugeniai–Rengė (Latvija). Atvykę svečiai iš kaimyninės Lenkijos aplankė Žemaitijos sostinę ir Telšių vyskupą.

Autorės nuotrauka

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode