Parama dėkojame




Sprogimas

Programavimas ir kodavimas anglų kalba Ispanijoje

 

Mažeikių Pavasario pagrindinė mokykla dalyvauja tarptautiniame 2017–2019 m. projekte „Žaidimai –kelias į edukacinę sėkmę“ (GAMES). Šis projektas apjungia šešių šalių mokytojų ir mokinių veiklą. Projektinė veikla jau vyko Lietuvoje, Portugalijoje bei Lenkijoje. Spalio 22–26 d. Pavasario pagrindinės mokyklos 8 klasės mokiniai: Beatričė Peikštenytė, Gvidas Kažukovas, Gustė Saunoraitė, bei anglų kalbos mokytojos D. Balzerienė ir L. Stancevičienė apsilankė Ispanijoje, Andaluzijos provincijos sostinėje Granadoje.

Jau pirmąją dieną projekto dalyvius šiltai priėmė mažo Ispanijos miestelio Pinos Puente meras Enrique Medina, IES Cerro de los Infantes mokyklos bendruomenė bei jos direktorius José María Sánchez Aranda. Mokykla skiriasi nuo lietuviškų mokyklų. Joje mokiniai mokosi nuo 12 iki 16 metų. Vėliau norintys įsigyti profesiją mokiniai gali tęsti studijas ir mokytis toje pačioje mokykloje dar dvejus metus. Mokinių bendruomenė mišri: ispanai, čigonai, afrikiečiai, todėl mokytojai susiduria su mokinių integracijos, jų socialinės atskirties iššūkiais. Nepaisant šių sunkumų mokytojai ir mokiniai atviri naujovėms, todėl visa mokyklos bendruomenė noriai dalyvauja įvairiuose projektuose.

Projekto metu mokytojai ir mokiniai dalyvavo skirtingose veiklose: tobulino programavimo įgūdžius, lavino kodavimo gebėjimus, dalyvavo robotikos užsiėmimuose, programavo robotų veiklą „Apple“ įranga. Dalyviams susidraugauti padėjo kūrybinė veikla: „LEGO“ konstravimas, įdomioji matematika bei nacionalinio šokio „Flamenco“ žingsnelių mokymasis. Edukaciniai užsiėmimai ne tik atskleidė mokinių kūrybiškumą, padėjo teorines žinias pritaikyti praktiškai, bet ir atvėrė įdomesnius būdus mokytis bei įgyti specifinių įgūdžių. Gyvenimas ispanų šeimose, žygis į kalnus, iškyla, degustacinės vakarienės, pažintinės išvykos po apylinkę dviračiais, žaidimai parke, stalo žaidimai – viskas per vieną savaitę, daugybė nuostabių akimirkų.

Projekto mokytojai iš Italijos, Lietuvos, Lenkijos ir Turkijos vedė ir stebėjo kolegų atviras tarptautines pamokas, dalyvavo seminaruose bei koordinatorių susitikimuose, skirtuose projekto veiklai aptarti. D. Balzerienė ir L. Stancevičienė šešiolikmečius ispanų mokinius supažindino su Lietuva bei integravo žaidimo elementus pamokoje. Ispanų vaikams buvo labai įdomu per žaidimus susipažinti su kitų šalių kultūra. Mokytojams, stebėjusiems kolegų atviras tarptautines pamokas, tai buvo dar viena nauja patirtis, praturtinanti metodines žinias, padedanti pritaikyti jas savo profesinėje veikloje.

Kultūrines žinias projekto dalyviai plėtė susipažindami su svarbiausiomis Malagos ir Granados vietomis, tokiomis kaip XV a. bažnyčios, Kristupo Kolumbo namas-muziejus, Alambros katedra ir karališkieji rūmai.

Projekto dalyviai aplankė Mokslo muziejų, kuriame buvo būtina viską liesti, išbandyti, pažinti ir eksperimentuoti. Realistiškos gyvūnų iškamšos, žmogaus organų pavyzdžiai, moksliniai prietaisai bei technologijos įrenginiai skatino kūrybinį, loginį mąstymą bei savęs ir supančio pasaulio pažinimą.

Atsisveikinimo vakarienė dar labiau visus suartino. Ispanai buvo labai vaišingi, tad teko paragauti jų virtuvę garsinančius patiekalus. Vakarieniaudami mokytojai stebėjo flamenko pasirodymą, o mokiniams suorganizuota diskoteka, kurioje grojo itališka, ispaniška, lietuviška, lenkiška bei turkiška muzika.

Dalyvavimas tokio tipo projekte neįkainojamas, nes suteikė mokiniams pasitikėjimą savimi, galimybę tobulinti savo kalbinius įgūdžius, mokytis savarankiškumo, pažinti daugiakultūrę Europą bei patirti nepamirštamų įspūdžių.

D. BALZERIENĖ ir L. STANCEVIČIENĖ

Anglų k. mokytojos

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode