Reklama 2

Pavenčių gatvės laukia rekonstrukcija

 

    Antradienį Savivaldybės saugaus eismo komisijai pristatytas „Mažeikių miesto Pavenčių gatvės modernizavimo“ projektas. Susitikime siekta išsiaiškinti, kiek gatvėje turi būti eismo juostų, kaip turi atrodyti sankryžos, automobilių stovėjimo vietos. Daugiausia dėmesio skirta gatvės ruožams ties Kalnėnų pagrindine ir „Ventos“ progimnazija. Arši diskusija virė ir dėl žiedinių sankryžų.

Bus dvi eismo juostos

Savivaldybės Vietinio ūkio skyriaus vedėjas Alfonsas Žiulpa informavo, kad dėl šio projekto administracija renkasi jau penktąjį kartą: „Pradžioje galvojome palikti keturių eismo juostų gatvę ir šone padaryti vietas automobiliams, tačiau taip labai sunku išspręsti eismo saugumą. Taip pat didelė problema dėl Kalnėnų pagrindinės mokyklos ir „Ventos“ progimnazijos, nes šiuo metu ten labai sudėtinga ir nesaugu ryte išlaipinti vaikus, kurių tose mokyklose labai daug. Šiandien pasiūlytas variantas gimė prieš pusantros savaitės, reikia sudėti visus taškus ir bus galima judėti toliau. Gatvė kitokia, nei buvo darytos iki šiol, nes atsisakome automobilių stovėjimo vietų, grįstų trinkelėmis, danga bus asfaltuota ir sužymėta.“

UAB „URBAN LINE“ projektuotojams pristačius projektą, nuspręsta gatvėje įrengti dvi eismo juostas su mašinų stovėjimo vietomis, mišrius pėsčiųjų-dviračių takus su nuožulniomis nuovažomis ir pažemintus gatvių bortus. Taip pat pritarta siūlymui Pavenčių ir Ventos gatvių sankryžoje įrengti mažąją žiedinę sankryžą.

Diskutavo dėl žiedinių sankryžų

Posėdyje pateikti ir dar keli variantai dėl žiedinių sankryžų ties Taikos ir Naftininkų gatvėmis. Tuomet, pasak komisijos narių, būtų galima užtikrinti saugumą ir vaikus išlaipinus prie mokyklos, važiuoti tokia kryptimi, kokia nori – apsisukti ar važiuoti tiesiai. „Matau tik tokį variantą, nes visuose daroma, kad mieste būtų kuo mažiau transporto, kad gatvės būtų kuo greičiau pravažiuojamos. Žiedinės sankryžos pagreitintų pravažiavimą. Šiuo metu sankryžos – be šviesoforo, tai pastačius šviesoforą, susidarys dideli kamščiai. Turime pavyzdį su Žemaitijos ir Ventos gatvėmis. Piko metu iki prekybos centro „Putinas“ stovi mašinos. Pastatėme žiedinę sankryžą Sedos–Pavenčių g., problemų neliko, nors pagrindinis srautas vyksta Sedos gatve“, – kalbėjo Tarybos narys Alvydas Balčiūnas.

      UAB „URBAN LINE“ direktoriaus Vitalijaus Aleksandrovo teigimu, iš principo tai svarstytinas variantas, tačiau suformuota užduotis, kuri juos apriboja šioje gatvėje projektuoti tik šviesoforines sankryžas: „Projektuojant žiedinę sankryžą, vienas iš pagrindinių dalykų, kad į visas kryptis būtų vienodas srautas, tuomet žiedinė sankryža tikrai funkcionuoja. Jei 60 proc. automobilių važiuos tiesiai ir tik 40  proc. iš šalutinio kelio, žiedas nefunkcionuos. Atlikus analizę, Pavenčių g. važiuoja 85 proc. automobilių, o iš Taikos g. išvažiuoja tik 15 proc. automobilių, tai žiedui nematome pagrindo. Be to, užduotyje aiškiai nurodytas šviesoforas.“

„Kol kas palikime tą klausimą atvirą, jei žiedai apsimokės ir jūs pasiūlysite juos daryti, ieškosime variantų ir terminą pratęsti, ir finansavimą rasti“, – tvirtino A. Žiulpa.

V. Aleksandrovas pasiūlė pirmiausia pasidaryti dvi sumodeliavimo ataskaitas, tuomet bus aišku, ar reikia koreguoti projektą, ar ne.

     Lapkričio pradžioje Pavenčių gatvės rekonstrukcijos projektas bus pristatytas visuomenei.

Vaida GALDIKĖ

Autorės nuotraukos

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode